Yumurtalık Kisti Tedavisi Ankara

Yumurtalık kisti tedavisi Ankara, yumurtalıklarda yeni kist oluşumunu önlemek, var olan kistleri değerlendirmek ve gerekirse yumurtalık kistlerini cerrahi olarak vücuttan almak için yapılan tedavidir. Yumurtalıklarda, her ay belli sayılarda olgunlaşan ve çatlayan yumurta keseleri bulunur. Bu keselerin çatlaması ile birlikte döllenmeye hazır halde olan yumurta hücreleri açığa çıkar. Ancak bazen bahsi geçen keseler çatlamayabilir ve yumurta kistleri meydana gelebilir.

Yazımızın devamında ‘’Yumurtalık kistleri nasıl tedavi edilir?’’, ‘’Yumurtalık kistleri kısırlığa neden olur mu?’’, ‘’Yumurtalık kistleri ameliyatsız tedavi edilebilir mi?’’ ve ‘’Yumurtalık kisti tedavisi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara yumurtalık kisti tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Basit yumurtalık kistleri, hormonal problemler ve yumurtlama sorunları nedeniyle gerektiği gibi çatlayamayan yumurta keselerinin kistleşmesiyle oluşur. Yumurta kistleri genellikle iyi huylu ve zararsızdırlar. Ancak büyüklüklerine ve konumlarına göre çeşitli şikayetlere neden olabilirler.

Over Kisti Nedir?

Over kisti, yumurtalık kistinin tıp dilindeki ismidir. Yumurtalıkların içerisinde veya üzerinde oluşabilen bu kistler, altta yatan nedene bağlı olarak bazı kişilerde adet düzensizliğine, kısırlığa ve benzer sorunlara neden olabilirler.

Yumurtalık Kisti Neden Olur?

Yumurtalık kistlerinin oluşumunda birçok faktör rol oynayabilir. Bunlardan bazıları şu şekilde sıralanabilir:

• Hormon dengesizliği yumurtalık kistlerinin en yaygın nedenlerinden biridir.
  • Polikistik over sendromu, yumurtalıklarda çok sayıda, küçük yumurtalık kistinin oluşmasına neden olabilir.
  • Gebelik döneminde yumurtalık kistleri meydana gelebilir.
  • Pelvik organ enfeksiyonları yumurtalık kistlerinin meydana gelmesine yol açabilir.

Yumurtalık kisti nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Yumurtalık kisti belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Alt karın bölgesinde ağrı hissi.
  • Adet düzensizliği.
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı.
  • Karında şişlik veya dolgunluk hissi.
  • İdrara çıkma sıklığında artış.
  • Sindirim sistemi sorunları.
  • Gebe kalmakta güçlük.

Yumurtalık kisti belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Pek çok kadında yumurtalık kistlerinin belirti vermeden var olduğunu unutmamak gerekir.

Yumurtalık Kisti Kendi Kendine Geçer Mi?

Pek çok yumurtalık kisti kendi kendine geçer. Özellikle fonksiyonel kistler, birkaç adet döngüsü içinde kendiliğinden kaybolabilirler. Ancak, büyük veya semptomlara neden olan kistler tıbbi müdahale gerektirebilir. Düzenli doktor kontrolleri, kistlerin takip edilmesi ve gerektiğinde ameliyat ile alınması için önemlidir.

Yumurtalık Kisti Nasıl Teşhis Edilir?

Yumurtalık kistleri, daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi belirti vermeden oluşabilirler. Bu yüzden teşhisleri, aynı miyomlar gibi genellikle tesadüfen gerçekleşir. Yumurtalık kistleri pelvik muayene, ultrason çekimleri ve laparoskopi incelemeleri ile teşhis edilebilirler.

Yumurtalık Kisti Kanser Mi?

Yumurtalık kistleri çoğu zaman iyi huyludur ancak nadiren de olsa kötü huylu yani kanseröz olma riskleri vardır. Bu yüzden özellikle de 40 yaşından büyük kadınlarda, yumurtalık kistleri ileri tetkiklerle değerlendirilmeli ve düzenli olarak takip edilmelidir.

Yumurtalık Kisti Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Tedavi edilmeyen yumurtalık kistleri zamanla büyüyebilir ve ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir. Büyük kistler, yumurtalığın zarar görmesine neden olabilir ve bu durum şiddetli ağrı ve acil cerrahi müdahale gerektirebilir.

Yumurtalık Kisti Patlarsa Ne Olur?

Yumurtalık kisti patlarsa, karın içine sıvı ve kan sızabilir, bu da şiddetli ağrıya ve karın bölgesinde hassasiyete yol açabilir. Bu süreçte mutlaka bir kadın doğum doktoru tarafından hasta görülmelidir.

Yumurtalık Kistinin Bitkisel Tedavisi Var Mı?

Yumurtalık kistlerinin tedavi edilmesini sağlayan herhangi bir bitkisel tedavi bulunmamaktadır. Bitkisel tedaviler yumurtalıklarda bulunan fiziksel kitlelerin kaybolmasını sağlayamazlar. Buna ek olarak bazı bitki içerikli kürler veya çaylar, alerjik bünyeli kişilerde ölümcül anafilaktik reaksiyonlara neden olabilirler. Bu yüzden hiçbir zaman doktora danışmadan bitkisel içerikli dahi olsa ilaç kullanılmamalı ve bitkisel, destekleyici uygulamalar tıbbi tedavinin yerine konulmamalıdır.

Yumurtalık Kisti Kısırlık Yapar Mı?

Yumurtalık kistleri, büyüklüklerine ve yol açtıkları sorunlara göre bazı kişilerde kısırlığa neden olabilirler. Özellikle de PCOS durumunda yumurtalık kistleri ile birlikte gebe kalmakta güçlük sorunu da görülebilir.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Yumurtalık kisti tedavisinin süresi, kistin boyutuna, tipine ve hastanın genel sağlık durumuna bağlı olarak değişir. İlaçlı tedaviler genellikle birkaç ay kadar sürerken, cerrahi tedaviler birkaç saat içerisinde tamamlanmış olurlar.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yumurtalık kisti tedavisi, kapsamında başvurulan uygulamalar arasında düzenli doktor takibi, ilaç tedavisi ve cerrahi operasyon yer almaktadır.

Düzenli doktor takibi kistlerin belli aralıklarla incelenmesi ve tehlikeli olabilecek durumların erkenden belirlenmesi amacıyla yapılır.

İlaç tedavileri kistlerin büyümesini ve yeni kistlerin oluşmasını önlemek; kistlere bağlı gelişen şikayetleri gidermek amacıyla yapılırlar.

Cerrahi tedaviler ise yumurtalıklarda bulunan kistleri almak amacıyla yapılır. Bu konu hakkında daha detaylı bilgi almak için sitemizde bulunan Yumurtalık Kisti Ameliyatı isimli içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

Ankara Yumurtalık Kisti Tedavisi Fiyatları

Ankara yumurtalık kisti tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.