Yumurtalık Kanseri Tedavisi Ankara

Yumurtalık kanseri tedavisi Ankara, yumurtalıklarda meydana gelen kötü huylu kitleler nedeniyle gerekli cerrahi ve medikal tedavileri uygulayarak bireyin yaşamını tehdit eden hastalığı iyileştirmek ve hastanın yaşam kalitesini artırmak için yapılan tedavidir. Over, yani yumurtalıklar dişi üreme sisteminin en önemli organları arasında yer alırlar. Rahmin sağ ve sol yanında birer adet bulunan yumurtalıklarda, çeşitli etmenlere bağlı olarak hücre anormallikleri görülebilir. Bu da yumurtalık kanserine yol açabilir.

Yazımızın devamında ‘’Yumurtalık kanseri nasıl tedavi edilir?’’, ‘’Yumurtalık kanserinde en başarılı tedavi yöntemi hangisidir?’’, ‘’Yumurtalık kanseri nasıl teşhis edilir?’’ ve ‘’Yumurtalık kanseri tedavisi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara yumurtalık kanseri tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Yumurtalık Kanseri Nedir?

Yumurtalık kanseri, yumurtalıklarda bulunan hücrelerin kontrol mekanizmalarını yitirmesi ve kontrolsüz bir şekilde çoğalması ile karakterize olan bir rahatsızlıktır. Kadın üreme sisteminde önemli bir yere sahip olan yumurtalıklar, hormon üretimi ve yumurta hücrelerinin olgunlaşmasından sorumludur.

Yumurtalık kanserinin en sık rastlanılan türü, epitelyal over kanseri (epitelyal yumurtalık kanseri) olarak bilinir. Epitelyal over kanserleri içersinde en sık görülen Seröz Tip Over Kanseridir. Biz de yazımızın devamında epitelyal over kanserinden bahsedeceğiz.

Over Kanseri Nedir?

Over kanseri, yumurtalık kanseri ile aynı anlama gelir. Over, yumurtalıkların tıbbi terminolojideki adıdır. Bu kanser türü, kadın üreme organlarının bir parçası olan yumurtalıklarda meydana gelir ve farklı hücre tiplerinden kaynaklanabilir. En yaygın türü epitelyal over kanseridir, germ hücreli ve sex-kord stromal hücreli kanserler de diğer sık görülen türlerdir

Yumurtalık Kanseri Neden Olur?

Yumurtalık kanserinin kesin nedenleri tam olarak bilinmemekle birlikte bahsedeceğimiz faktörler yumurtalık kanseri riskini önemli ölçüde arttırabilmektedir:

• Yumurtalık kanseri riski özellikle ilerleyen yaşla artmaktadır.
  • Bazı genetik mutasyonlar yumurtalık kanseri riskini arttırmaktadır.
  • Ailesinde yumurtalık ve meme kanseri gibi kanser öyküsü bulunanlar yumurtalık kanseri açısından daha büyük bir risk altındadırlar.
  • Sigara kullanımı.
  • Kimyasal ve radyasyon maruziyeti.

Yumurtalık Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Yumurtalık kanseri erken evrelerde belirti vermeyebilir. Yumurtalık kanserinin ileri evrelerinde ise ise şu belirtiler görülebilir:

• Karında şişlik veya dolgunluk hissi.
  • Alt karın bölgesinde ağrı veya rahatsızlık.
  • İştahsızlık ve kilo değişimleri.
  • Sık idrara çıkma ve/veya idrar yaparken zorlanma.
  • Adet düzensizlikleri.
  • Sindirim sorunları, tekrar eden kabızlık ve/veya ishal.

Over kanseri belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Yumurtalık Kanseri Kimlerde Görülür?

Epitelyal over kanseri sıklıkla ileri yaş grubunda görülürken, germ hücreli over kanseri tipleri daha sık genç hasta grubunda görülmektedir.  Bazı gen mutasyonları izlenen hastlarda yumurtalık kanseri riski artmaktadır. Örnek olarak BRCA 1 ve BRCA 2 gen mutasyonları yumurtalık kanseri ve meme kanseri gibi kanser hastalıklarının gelişim riskini arttırmaktadır.  Bu yüzden bahsi geçen genlerinde mutasyon bulunan bireyler yumurtalık kanseri açısından daha ciddi bir risk altındadırlar.

Yumurtalık Kanseri Tehlikeli Mi?

Yumurtalık kanseri tehlikeli bir kanser türüdür. Erken teşhis, tedaviyi kolaylaştırabilse de geç teşhis edilen vakalarda yayılım ve metastaz tedavi sürecini zorlaştırabilmektedir ve bireyin genel sağlığı için çok daha büyük bir tehlike oluşturabilir. Bu yüzden over kanseri için risk gruplarında yer alan bireyler rutin jinekolog muayenelerini aksatmamalıdırlar.

Over kanserinde sağkalımı belirleyen en önemli faktör uygun hastalarda efektif bir cerrahinin yapılabilmiş olmasıdır. Bunda da en önemli belirleyici cerrahın tecrübesidir. Over kanseri cerrahisi, bu konuda deneyimli jinekolojik onkoloji cerrahisi uzmanları tarafından yapılmalıdır.

Yumurtalık Kanseri İyileşir Mi?

Yumurtalık kanseri, erken teşhis edildiğinde ve uygun tedavi ile iyileşme şansı olan bir kanser türüdür. Erken evrelerde teşhis edilen vakalarda, tüm kanser hastalıklarında olduğu gibi tedavi genellikle daha başarılıdır. İleri evrelerde gelmiş hastalarda uygun tedaviyi belirlemek çok önemlidir. Efektif cerrahinin yapıldığı, platin grubu kemoterapötik ilaçlara direncin olmadığı olgularda başarı oranları çok yükselmektedir.

Yumurtalık Kanserinin Ne Kadar Sürede İlerler?

Yumurtalık kanserinin ilerleme hızı, kanserin türüne ve hali hazırda ne kadar ilerlediğine göre değişiklik gösterebilir. Yumurtalık kanserleri genel olarak agresif seyirli, hızlı ilerleyen tip kanserlerdir.

Yumurtalık Kanseri Teşhisi Nasıl Konulur?

Ayrıntılı bir jinekolojik muayene ve ultrasonografide yumurtalık bölgesinde komplike kitle olması akla over kanserini getirmektedir. Fakat her komplike kitle kanser değildir. İyi huylu tümöral oluşumlar da olabilir. Beraberinde karında sıvı birikmesi, kanser hücrelerinden salınan ve kanda saptanan tümör belirleyici markerların (ca 125) yüksek olması, hastanın menapoz sonrası dönemde olması gibi önemli risk faktörleri mevcut kitlenin kanser olma ihtimalini artırır. Bu faktörler olmadan komplike bir kitle de direk kanser olabilmektedir. Kesin tanı ameliyat ile kitlenin çıkarılıp patolojik değerlendirmesiyle konulur.  Postmenapozal dönemde yumurtalığında kitlesi olan, karında sıvı birikmiş, kanser markerı yüksek bir hastada akla öncelikle yumurtalık kanseri gelir. Tanıda gereğinde tomografi, MR ve PET CT gibi ileri tetkikler yapılarak hastalığın tanı ve yayılımı konusunda değerli bilgiler edinmek mümkündür.

Yumurtalık Kanseri Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Yumurtalık kanseri tedavisinin süresi cerrahi kısmı için ameliyatın yaygınlığına göre değişmektedir. Geride tümör bırakmamak ana hedef olduğu için operasyon süresi buna göre değişmektedir. Operasyon sonrasında başlanan kemoterapi de hastanın durumuna göre değişmekle beraber sıklıkla 6 kür olarak ve 3 haftada bir uygulanmaktadır. Yumurtalık kanserinde tedavide cerrahi ve kemoterapi kombine olarak uygulanmaktadır.

Yumurtalık Kanseri Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yumurtalık kanserinde ana tedavi cerrahidir. Cerrahide amaç geride gözle görülür tümör bırakmamaktır.

Erken evrede rahim ve yumurtalıklar çıkartılırken beraberinde olası yayılım yolu olan lenf bezlerinin (pelvik ve paraaortik lenf bezleri), omentumun (mide altından ve kolondan başlayan barsakları örten yağlı doku) çıkartıldığı, bazı örneklemelerin alındığı, evreleme cerrahisi operasyonu gerçekleştirilir. İleri evrelerde ise bunlara ek olarak karına yayılmış tümöral doku ve gereğinde mümkünse yayıldığı organlara ait bazı (barsak, dalak, periton, diafram peritonu) rezeksiyon işlemleri gerçekleştirilebilir. Burda cerrahi sınırları belirleyen noktada hastanın genel durumu, performansı, cerrahın deneyimi en önemli faktörlerdir.

Yumurtalık kanseri tedavisinde önemli ikinci konu cerrahi sonrası kemoterapidir. Hastaların büyük çoğunluğu (çok erken evre hastalar dışında) kemoterapi alırlar. Tümör yükü fazla hasta grubunda önce kemoterapi sonra cerrahi ve takiben tekrar kemoterapi, hasta bazında düşünülerek kararlaştırılmaktadır.

Yumurtalık kanserinin tüm tipleri doğurganlığını tamamlamamış genç hasta grubunda da görülebilmektedir. Hatta germ hücreli denen embriyolojik kökenli hücrelerden kaynaklı tümörlerin çoğu 20 yaş altı grupta görülmektedir. Burada akla hastanın doğurganlığının korunması konusu gelmektedir. İyi seçilmiş erken evre hastalarda, germ hücreli kanserlerde diğer yumurtalık ve rahime yayılım yoksa doğurganlık korunarak sonrasında yakın onkolojik takiple gerekli cerrahi ve kemoterapi işlemleri gerçekleştirilebilmektedir

Sıcak kemoterapi uygulamasında ise kanserli hücreleri yok eden kimyasal ilaçlar, özel bir yöntemle ısıtılarak, cerrahi bir işlemin de yardımı ile direkt olarak kanserli dokulara ve tümörlere uygulanırlar. Böylece çok daha etkili bir şekilde yumurtalık kanseri gibi kanser hastalıkları ile mücadele etmek mümkün olur. Sıcak kemoterapi hakkında daha detaylı bilgi için sitemizde bulunan Sıcak Kemoterapi isimli içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

Yumurtalık Kanseri Tedavi Sonrası Nüks Eder Mi?

Yumurtalık kanserinde diğer onkolojik tedaviler sonrasında olduğu gibi takip çok önemlidir. İlk 2 yıl 3 aylık aralıklarla sonraki 3 yıl 6 aylık aralıklarla takip gerçekleştirilmektedir. Amaç nüksün erken farkına varıp gerekli tedaviye erkenden başlamaktır. Yumurtalık kanseri, tedavi sonrasında nüks edebilir. Bu nedenle, tedavi sonrası düzenli doktor kontrolleri ve tarama testleri çok önemlidir.

Ankara Yumurtalık Kanseri Tedavisi Fiyatları

Ankara yumurtalık kanseri tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.