Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Tedavisi Ankara

Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi Ankara, anormal vajinal akıntılara ve kaşıntı hissine yol açan sağlık sorunlarını tedavi etmek, hastanın şikayetlerini gidermek amacıyla yapılan tedavidir. Vajinada, vajinanın pH’ını düzenleyen ve zararlı mikroorganizmaların çoğalmasını önleyen onlarca farklı, yararlı bakteri bulunmaktadır. Vajinal florayı meydana getiren bu bakteriler, vajinanın sağlığı ve işlevselliği için çok önemlidirler. Ancak bazen vajinal flora zarar görebilir, enfeksiyonlar vb. sorunlar ortaya çıkabilir. Bu da anormal vajinal akıntılara, kaşıntı hissine ve benzer rahatsızlıklara yol açabilir.

Yazımızın devamında ‘’Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi ne kadar sürer?’’ ve ‘’Vajinal akıntı ve kaşıntı neden olur?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi hakkında detaylı bilgi için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Vajinal Akıntı Nedir?

Vajinal akıntı, vajinanın temizlenmesini ve pH dengesinin korunmasını sağlar. Yani vajinanın sağlıklı işleyişinin bir parçasıdır. Normal vajinal akıntılar berrak veya beyaz renklidirler. Herhangi bir kokuları yoktur. Bununla birlikte anormal vajinal akıntılar farklı renklere sahip olabilir (sarı, kahverengi, pembe vb.). Ayrıca kıvamlarında, miktarlarında ve kokularında da farklılık bulunabilir.

Anormal Vajinal Akıntı Neden Olur?

Anormal vajinal akıntı nedenleri arasında şunlar yer alır:

• Bakteriyel enfeksiyonlar, mantar enfeksiyonları ve viral enfeksiyonlar vajinal floranın zarar görmesine ve anormal vajinal akıntıların meydana gelmesine neden olabilirler.
  • Menopoz, gebelik ve hormon içerikli ilaç kullanımı vajinal akıntılarda anormal değişimlere neden olabilir.
  • Vajinal hijyenin yetersiz olması vajinada zararlı bakterilerin çoğalmasına neden olabilir. Aynı şekilde vajinayı temizlemek için vajinal duş gibi uygulamalara başvurmak da vajinanın doğal florasına zarar verebilir ve vajinal enfeksiyonlara yol açarak anormal vajinal akıntıların meydana gelmesine neden olabilir.
  • Vajinada unutulan yabancı cisimler (mesela tamponlar) anormal vajinal akıntılara ve farklı sağlık sorunlarına neden olabilir.

Anormal vajinal akıntı nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Anormal Vajinal Akıntı Belirtileri Nelerdir?

Anormal vajinal akıntı, aşağıdaki belirtilerle kendini gösterebilir:

• Vajinal akıntıda renk değişikliği (sarı, yeşil, gri, kahverengi) olması.
  • Vajinal akıntının kötü kokması.
  • Vajinal akıntı miktarında artış.
  • Akıntının köpüklü ve pütürlü bir yapıya sahip olması.
  • Vulva ve vajina içerisinde kaşıntı hissi, yanma ve rahatsızlık.
  • Alt karın ağrısı.

Anormal vajinal akıntı belirtileri ve genellikle bu şikayete eşlik eden diğer belirtiler bu şekilde sıralanabilir.

Kahverengi Vajinal Akıntı Neden Olur?

Kahverengi vajinal akıntı, genellikle eski adet kanının vücuttan geç atılması nedeniyle oluşur. Bu yüzden özellikle de adet kanamaları son bulduktan sonra bir süre kahverengi akıntı oluşabilir. Ancak birey gebe ise veya endometriozis gibi bir hastalığa sahipse kahverengi akıntılar için bir kadın doğum doktoruna danışması önerilir.

Beyaz Vajinal Akıntı Neden Olur?

Beyaz vajinal akıntılar genellikle normaldir. Ancak bu akıntı aşırı koyuysa ve kokulu ise mantar enfeksiyonları nedeniyle ortaya çıkmış olabilir.

Sarı Vajinal Akıntı Neden Olur?

Sarı vajinal akıntı, genellikle enfeksiyon belirtisidir. Bakteriyel vajinoz veya cinsel yolla bulaşan hastalıklar sarı akıntıya neden olabilir. Akıntı kötü kokuluysa, akıntıya kaşıntı veya yanma gibi belirtiler de eşlik ediyorsa bir jinekolog ile görüşülmelidir.

Vajinal Kaşıntı Neden Olur?

Vajinal kaşıntı, şikayeti farklı nedenlerden ortaya çıkabilir. Bu nedenler arasında alerjik reaksiyonlar, vajinal enfeksiyonlar ve cilt hastalıkları yer alır. Bununla birlikte önerilmeyen kozmetik ürünlerin kullanımı da vajinal kaşıntı şikayetine neden olabilmektedir.

Vajinal Kaşıntıya Hangi Belirtiler Eşlik Eder?

Vajina kaşıntısına genellikle şu belirtiler de eşlik eder:

• Kızarıklık ve şişlik.
  • Yanma hissi.
  • Anormal vajinal akıntı.
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı.
  • İdrar yaparken yanma.

Vajina kaşıntısına eşlik eden belirtiler bu şekilde sıralanabilir.

Vajina Kaşıntısı Hangi Hastalığın Belirtisi?

Vajina kaşıntısı, çeşitli hastalıkların belirtisi olabilir, bu hastalıklar arasında şunlar yer alır:

• Mantar enfeksiyonları.
  • Bakteriyel vajinoz.
  • Trikomoniyazis.
  • Cinsel yolla bulaşan hastalıklar.
  • Alerjik reaksiyonlar ve cilt hastalıkları.

Vajina kaşıntısı bu gibi hastalıklar nedeniyle ortaya çıkıyor olabilir.

Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Sorunun Bitkisel Tedavisi Var Mı?

Vajinal akıntı ve kaşıntı sorunun bitkisel bir tedavisi yoktur. Anormal akıntı ve kaşıntı şikayeti genellikle bir vajinal enfeksiyon nedeniyle meydana gelmektedir. Bitkisel kürler veya benzer bitkisel uygulamalar enfeksiyonları sonlandıramaz. Bu yüzden kesin tedavi için bir kadın doğum doktoru ile görüşülmelidir.

Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Kendi Kendine Geçer Mi?

Bazı durumlarda vajinal akıntı ve kaşıntı kendi kendine geçebilir. Ancak enfeksiyonun geçmesi zaman alabilir veya enfeksiyon tekrarlayabilir. Bu durumda enfeksiyonun kronikleşmesini önlemek ve ilgili şikayetlerden kesin olarak kurtulmak için tedaviye başvurulmalıdır.

Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisinin süresi, bu şikayetlerin nedenlerine bağlı olarak değişebilir. Eğer bu şikayetler enfeksiyonlar nedeniyle ortaya çıkıyorsa tedavi süresi 3 ila 7 gün arasında değişebilir.

Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi kapsamında farklı tedavi uygulamalarına başvurulabilir. Eğer bölgede bir enfeksiyon bulunuyorsa bu enfeksiyonu tedavi etmek amacıyla hastaya antibiyotik veya antifungal ilaçlar reçete edilebilir. Alerjik rahatsızlıklar için ise antihistaminik tedavisine başlanabilir.

Tedavi süresince ve sonrasında hastanın da bazı yaşam tarzı değişiklikleri yapması gerekir. Mesela vajinal duş gibi zararlı ve önerilmeyen uygulamalardan kaçınmalı, genital bölgesine, ilgili bölge için zararlı olan kozmetik ürünler uygulamamalıdır. Aynı şekilde doktorunun reçete ettiği ilaçları, doktorunun önerdiği süre boyunca kullanmalı ve ilaçları, şikayetleri sonlanmış olsa bile erken bırakmamalıdır.

Ankara Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Tedavisi Fiyatları

Ankara vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.