Sıcak Kemoterapi Ankara – (HIPEC)

Sıcak kemoterapi Ankara, yumurtalık kanseri ve karın zarı kanseri gibi kanser hastalıklarının tedavisinde kullanılan, başarılı bir kemoterapi uygulamasıdır. Kemoterapi uygulamaları, özel kimyasal ilaçlar kullanarak kanser hücrelerini yok etmek amacıyla yapılırlar. Bu ilaçlar genellikle oral (ağız) yoluyla veya (IV) damaryoluyla hastaya verilirler. Ancak bazı kanser hastalıklarının tedavisinde, kemoterapi ilaçlarını daha etkili şekilde uygulamak mümkündür.

Sıcak kemoterapi tedavisi kapsamında, ısıtılmış olan kemoterapi ilaçları direkt olarak karın boşluğuna ve burada bulunan kanserli bölgelere uygulanabilir. Böylece kanserli hücreler daha etkili bir şekilde yok edilebilir. Yazımızın devamında ‘’Sıcak kemoterapi tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Sıcak kemoterapi tedavisinin avantajları nelerdir?’’, ‘’Sıcak kemoterapi kimlere yapılır?’’ ve ‘’Sıcak kemoterapi riskli mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara sıcak kemoterapi tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Sıcak Kemoterapi Nedir?

Hipertermik intraperitoneal kemoterapi (HIPEC), ısıtılmış kemoterapi ilaçlarının belli bir süre boyunca karın boşluğu içerisine uygulandığı kanser tedavi yöntemidir. Aynı zamanda, “sıcak kemoterapi” olarak da bilinen HIPEC, karın bölgesinden tümöral dokular çıkarıldıktan sonra uygulanan bir işlemdir. Önceleri sadece gastrointestinal tümörlerde kullanılan bu işlem, uzun süredir yumurtalık kanserinde de uygulanmaktadır. HIPEC de başarıyı belirleyen en önemli faktör, bu konuda deneyimli uzman bir ekip tarafından tam donanımlı koşullarda operasyonun ve işlemin gerçekleştirilmesidir. HIPEC, sitoredüktif cerrahi sonrası (tümörlü alanlar çıkarıldıktan sonra) mikroskobik kalan tümöral hücreleri yok etmek amacıyla uygulanmaktadır. Kesinlikle ameliyatın yerini alacak bir işlem değildir. Operasyonun etkinliğini artırmak amacıyla uygulanmaktadır.  Jinekolojik Onkolojide bizler HIPEC’i yumurtalık kanseri ve primer karın zarı (periton) kanserlerinde uygulamaktayız.

Sıcak Kemoterapi Neden Yapılır?

Sıcak kemoterapi tedavisi, karın bölgesini ilgilendiren kanser hastalıklarının tedavisinde kullanılmaktadır. Sıcak kemoterapi tedavisi ilk olarak mide kanseri, kolon kanseri ve karın zarı kanseri gibi kanser hastalıklarının tedavisinde tercih edilmekteydi. Günümüzde ise yumurtalık kanserinin tedavisinde de hasta bazında başvurulan bir prosedür haline gelmiştir.

Sıcak Kemoterapinin Avantajları Nelerdir?

Sıcak kemoterapinin avantajları arasında şunlar yer almaktadır:

• Isıtılan kemoterapi ilaçları, kanser hücrelerinin çok daha etkili bir şekilde yok edilmesini sağlamaktadır.
  • Kemoterapi ilaçları doğrudan kanser hücrelerinin yoğun olduğu bölgelere uygulandığı için daha etkilidir.
  • Klasik kemoterapi uygulamaları genellikle sistemik etkilidir, bu yüzden yan etkileri daha yoğun hissedilir. Ancak sıcak kemoterapi direkt olarak belirli bir bölgeye uygulandığı için yan etkileri daha sınırlı olur.
  • Ameliyatla müdahale edilmesi ve alınması zor olan kanserli hücrelerin etkili bir şekilde yok edilmesini sağlar.

Sıcak kemoterapinin avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Sıcak Kemoterapi Ne Zaman Yapılır?

Sıcak kemoterapi, genellikle hedef bölgedeki kanserli tümörlerin cerrahi olarak çıkarılmasından hemen sonra uygulanır. Böylece cerrahi operasyon ile görünür tümörler çıkarılırken sıcak kemoterapi ile de mikroskobik boyuttaki kanser hücrelerine etki edilmeye çalışılır. Yumurtalık kanserinde nüks etmiş olgularda uygun hastalar için yeterli cerrahi sonrasında uygulanan sıcak kemoterapinin sağ kalımı artırdığına yönelik önemli veriler mevcuttur. Tümör yükü yüksek olup ilk cerrahi öncesinde kemoterapi almış olgularda cerrahi ile beraber sıcak kemoterapinin etkinliği de yüksektir.

Sıcak Kemoterapinin Yan Etkileri Nelerdir?

Sıcak kemoterapinin yan etkileri, uygulanan kemoterapi ilaçlarının türüne ve hastanın genel sağlık durumuna bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Sıcak kemoterapinin yan etkileri arasında şunlar yer alır:

• Karın ağrısı.
  • Mide bulantısı ve kusma
  • İshal veya kabızlık
  • Karında şişlik ve hassasiyet

Bu yan etkiler genellikle geçicidir ve tedavi sonrası ideal bir bakım ile kontrol altına alınabilirler.

Sıcak Kemoterapi Zararlı Mı?

Sıcak kemoterapi, diğer kanser tedavileri gibi bazı riskler taşır. Ancak deneyimli bir doktor tarafından, ideal şartlar altında uygulandığında genel olarak güvenli ve başarılı bir uygulamadır. Doktorunuz tedavi öncesinde sıcak kemoterapinin riskleri ve sıcak kemoterapinin zararları hakkında detaylı bir bilgilendirme yapacaktır.

Sıcak Kemoterapi Ne Kadar Sürer?

Sıcak kemoterapi tedavisi cerrahi müdahale ile birlikte yapılmaktadır. Bu yüzden de tedavinin toplam süresi bazı durumlarda 4 ile 8 saate kadar uzayabilmektedir. Doktorunuz size özel bir tedavi planlaması oluşturduktan sonra sıcak kemoterapinin süresi hakkında detaylı bir bilgilendirmede bulunacaktır.

Sıcak Kemoterapi Nasıl Yapılır?

Sıcak kemoterapi tedavisi, karın içi kanserlerin cerrahi olarak çıkarılmasından hemen sonra uygulanır.

Sitoredüktif cerrahi dediğimiz kanser cerrahisinde amacımız karın içersinde gözle görülür tümör bırakmamaktır. Sitoredüktif cerrahide tümör yükü azaltılmış, geride 1 cm altında tümör kalmışsa optimal sitoredüksiyon, gözle görülür hiç tümör kalmamışsa maksimal sitoredüksiyon demekteyiz. Optimal veya maksimal sitoredüktif cerrahi sonrasında,

• Hasta anestezi altındayken karın içersine özel bölgelere 4 adet HIPEC kateteri yerleştiriyoruz.
  • Bu kateterlerden ikisi uygulayacağımız kemoterapi ilaçlarının verilmesini sağlarken (giriş) diğer ikisi ise ilaçların batından çıkıp tekrar HIPEC cihazına geçmesini sağlayan (çıkış) kateterleridir.
  • Önceden hazırlanmış olan kemoterapi ilaçları belirli sıvılar içersinde HIPEC cihazında yaklaşık 41-42 dereceye kadar ısıtılır takiben karın boşluğuna giriş kateterlerinden batına pompalanır.
  • Yaklaşık 60-90 dakika boyunca bu ısıtılmış kemoterapi ilaçları karın içerisi ve HIPEC cihazı arasında hızlı sirkülasyonla döndürülür.

Yukarıda da bahsettiğim gibi HIPEC de başarıyı belirleyen en önemli faktör, bu konuda deneyimli uzman bir ekip tarafından tam donanımlı koşullarda operasyonun ve işlemin gerçekleştirilmesidir.

Sıcak Kemoterapi Sonrası Bakım Nasıl Olmalı?

Sıcak kemoterapi sonrası dikkat edilmesi gerekenler arasında şunlar bulunur:

• Ameliyat sonrasında hastanın dinlenmesi gerekir. Bir süre fiziksel aktivitelerden kaçınılmalıdır.
  • Ameliyat bölgesinin hijyenine özen gösterilmelidir.
  • Doktorun reçete ettiği ağrı kesici ve antibiyotik ilaçlar; olası enfeksiyonların ve ağrı şikayetinin önlenmesi için düzenli olarak kullanılmalıdır.
  • Hasta bakım süreci boyunca beslenmesine dikkat etmeli, sıvı alımına özen göstermelidir.
  • Doktor kontrolleri kesinlikle aksatılmamalıdır.
  • Herhangi bir beklenmedik belirti veya şikayet durumunda doktor ile iletişime geçilmelidir.

Sıcak kemoterapi sonrası bakım sürecinde bu gibi noktalara dikkat edilmesi önemlidir.

Sıcak Kemoterapiyi Devlet Karşılıyor Mu?

Sıcak kemoterapi tedavisi, genellikle Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) veya benzeri devlet kurumları tarafından karşılanmamaktadır. Bununla birlikte, anlaşılan şartlar doğrultusunda bazı özel sağlık sigortaları sıcak kemoterapi uygulamasını karşılayabilir. Bu konuda sigorta hizmeti aldığınız kuruluş ile konuşmanız önerilir.

Sıcak Kemoterapi Nerede Yapılıyor?

Sıcak kemoterapi, ülkemizde eğitim ve araştırma hastanelerinde, özel hastanelerde ve işlem için gerekli izinlere sahip olan kliniklerde uygulanabilmektedir.

Ankara Sıcak Kemoterapi Fiyatları

Ankara sıcak kemoterapi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.