Rahim Kanseri Tedavisi Ankara

Rahim kanseri tedavisi Ankara, endometrium isimli rahim iç tabakasında başlayan kanser hastalığını tedavi etmek ve hastanın sağlığına kavuşmasını sağlamak amacıyla yapılan tedavilerdir. Rahim, dişi üreme sistemindeki en önemli organlardan biridir. Fallop tüplerinde döllenen ve orada bir miktar gelişim gösteren embriyolar, rahim duvarına yerleşerek gebelik boyunca rahimde büyürler. Bu yüzden rahmin, bireyin doğurganlığı için vazgeçilmez bir önemi vardır.

Rahim duvarını meydana getiren bazı hücreler, zaman içerisinde farklılaşabilir ve mutasyonlar sonucu kontrol mekanizmalarını yitirerek hızla bölünmeye başlayabilirler. Sayıları çoğalan hücreler, zaman içerisinde kümeleşip kanserli tümörleri meydana getirebilirler. Rahim kanseri veya endometrial kanser olarak bilinen bu rahatsızlık, erken teşhis ve tedavi ile başarılı bir şekilde tedavi edilebilir. Yazımızın devamında ‘’Rahim kanseri tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Rahim kanseri tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Rahim kanserinde erken teşhis ve tedavinin önemi nedir?’’ ve ‘’Rahim kanserinin evreleri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara rahim kanseri tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Rahim Kanseri Nedir?

Rahime ait kötü huylu tümörleri iki büyük guruba ayırabiliriz. Bunlar rahim iç zarından (endometrium) kaynaklanan ve “karsinom” olarak tanımlanan kanserler ve rahim kas ve bağ dokusundan köken almış “sarkom” olarak adlandırılan kanserlerdir. Sarkomlar nadir görülen tümörlerdir. Rahim iç zarı kanseri, dişi üreme sistemi organlarında görülen en yaygın kanser hastalıklarından biridir. Endometrial kanser olarak da bilinen bu rahatsızlık önce rahim dokularında başlar ve ilerleyen evrelerde metastaz gibi yollarla farklı organlara yayılabilir. Bu yüzden erken teşhisi ve tedavisi çok önemlidir.

Endometrial Kanser Nedir?

Endometrial kanser, rahmin iç yüzeyini kaplayan endometrium hücrelerinde başlayan kanser türüdür. Endometrial kanser, genellikle rahim kanseri olarak adlandırılır ve menopoz sonrası dönemde daha sık görülür. Endometrium (Rahim İç Zarı) Kanseri rahmin her adet döneminde dökülen iç tabakası kaynaklı kötü huylu tümördür. En sık görülen kadın genital sistemi kanseridir. Tanı sırasında ortalama yaş 60’tır. Ancak hastaların %5’i 40 yaşından önce tanı almaktadırlar. Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre 2018 yılında Türkiye’de 5463 kadının endometrium kanseri tanısı aldığı ve 1051 kadının endometrium kanserinden öldüğü rapor edilmiştir.

Rahim Kanseri Neden Olur?

Rahim kanserine yol açabilecek risk faktörleri arasında şunlar bulunmaktadır:

İleri yaş, obezite, bazı sistemik hastalıklar, hormonal bozukluk oluşturan hastalıklar, rahimde kanser öncüsü lezyonlar (atipili hipeplazi vs), erken yaşta adet görmek, geç menapoz, kısırlık öyküsünün olması, dışardan hormon alımı (karşılanmamış estrojen, tamoksifen vs) ve genetik yatkınlık risk faktörleri olarak görülmektedir.

Rahim Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Rahim kanseri belirtileri arasında şunlar yer almaktadır.

• Menopoz sonrası vajinal kanama.
  • Adet dönemi dışında düzensiz kanama veya lekelenme.
  • Anormal vajinal akıntı.
  • Alt karın bölgesinde ağrı veya baskı hissi.
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı.

Menopoz sonrası dönemde vajinal kanama rahim kanserinin en sık belirtisidir. Bu dönemdeki kanama, damla şeklinde olabildiği gibi çok şiddetli de olabilir. Bu dönemde az veya çok olsun kanama her zaman önemlidir ve hasta en kısa zamanda doktora müracaat etmelidir. Menopoz öncesi dönem içinde, düzensiz veya yoğun menstürel kanamanın nedeni çoğunlukla kanser dışı nedenler olmasına rağmen, endometrium kanserinin bir belirtisi de olabilmektedir. Özellikle 35 yaş üzeri kadınlarda düzensiz kanamalarda endometrium kanseri değerlendirmesi de muhakkak yapılmalıdır. Endometrium kanserinin daha nadir görülen belirtileri vajinal akıntı, pelvik ağrı, karın şişkinliği ve sindirim sistemi bozuklukları şeklinde olabilmektedir.

Rahim Kanseri Kanda Çıkar Mı?

Rahim kanseri genellikle kan testleri ile doğrudan teşhis edilmez. Ancak, bazı kan testleri, rahim kanseri riskini değerlendirmek veya kanserin yayılma durumunu belirlemek, kanser sürecini takip etmek amacıyla kullanılabilir. Bu testler arasında CA-125 testi ve ailevi geçişli genetik mutasyonların olduğu bazı genetik analizler bulunmaktadır.

Rahim Kanseri Nasıl Teşhis Edilir?

Rahim kanseri teşhisi genellikle şu uygulamalar ile birlikte yapılmaktadır:

• Rahim biyopsisi (endometrial biyopsi)-kesin tanı!
  • MRI çekimleri.
  • CT (bilgisayarlı tomografi) çekimleri.
  • Transvajinal ultrason çekimi.

Rahim iç zarı kanseri tanısı, rahim içerisinden küretaj ile alınan biyopsi materyalinin patolog tarafından değerlendirilmesi ile konulur. Bu değerlendirme sonucunda endometrium kanseri tanısı ile birlikte bu kanserin tipi de ortaya konulur. “Endometrioid tip” rahim duvarı kanseri, en sık görülen ve en iyi seyirli olan rahim duvarı kanseri tipidir. “Seröz tip” ve “şeffaf hücreli (clear cell) tipler” daha az görülürlerler ve daha agresif seyirlidirler.

Rahim Kanseri Tehlikeli Mi?

Rahim kanseri, diğer tüm kanser hastalıkları gibi tehlikeli bir rahatsızlıktır. Bununla birlikte erken teşhis ve tedavi, yine pek çok kanser hastalığında olduğu gibi rahim kanserinde de bireyin yaşamını kurtarabilmektedir.

Endometrium kanseri taranması veya tamamen önlenmesi için günümüzde bilinen bir yöntem yoktur. Hastaların çoğu anormal vajinal kanama nedeniyle erken tanı alırlar. Bu nedenle tüm jinekolojik kanserler içinde en iyi seyirli kanser tipidir.

Rahim Kanseri Tedavisi Başarı Oranı Kaçtır?

Rahim kanseri tedavisinin başarı oranı, kanserin evresine ve tedaviye yanıtına bağlı olarak değişir. Erken evrelerde teşhis edilen rahim kanseri vakalarında beş yıllık sağkalım oranı yaklaşık %90-95 arasındadır. İleri evrelerde teşhis edilen vakalarda bu oran düşebilmektedir.

Rahim Kanserinde Erken Teşhisin Önemi Nedir?

Erken teşhis, rahim kanseri tedavisinde hayati öneme sahiptir. Erken evrelerde teşhis edilen rahim kanseri vakaları, genellikle daha başarılı bir şekilde tedavi edilir ve sağkalım oranları daha yüksektir. Erken teşhis, kanserin yayılmadan önce kontrol altına alınmasını sağlar ve tedavi seçeneklerini genişletir.

Rahim Kanseri Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Rahim kanseri tedavisinin süresi, tedavi kapsamında gerçekleştirilen uygulamaya göre değişebilir. Cerrahi tedaviler her zaman olduğu gibi daha hızlı sonuç verirler. Ancak bazı hastalarda cerrahi tedavilere kemoterapi ve radyoterapi gibi tedaviler de eşlik eder. Aynı şekilde ilaç tedavileri de bahsi geçen diğer medikal uygulamalar gibi tedavi sürecine eşlik edebilir ve birkaç ay devam edebilir.

Rahim Kanseri Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim iç zarı kanserinde temel tedavi cerrahidir. Bunun yanında gerekli durumlarda kemoterapi, radyoterapi, hormonal tedavi veya bunların kombinasyonları uygulanabilmektedir. Tedaviyi belirlerken tümörün histolojik tipi, hastanın yaşı, genel performası, ek tıbbi hastalıklarının varlığı, çocuğu olup olmaması gibi faktörler dikkate alınmaktadır.

Rahim iç zarı (endometrium) kanserinde standart evreleme cerrahisinde yapılan işlem rahim ve yumurtalıkların alınması, lenf bezlerinin çıkarılması (Pelvik-Paraaortik Lenf Nodları), karın zarından örnekleme (Omentektomi) ve karın içerisinden yıkama sıvısı örneklemesi’ni kapsamaktadır. Hastalığın evresi bu ameliyat ve patoloji raporu çıktıktan sonra belirlenir. Belirlenen evreye göre ameliyat sonrası ek tedaviye gerek olup olmadığına karar verilir. Ek tedavi sıklıkla radyoterapi, bazen kemoterapi veya her ikisi birliktedir.

Düşük risk faktörleri mevcut görünen hastalarda, rahim ve yumurtalıklar alınarak frozen incelemeye (ameliyat sırasında hızlı patolojik değerlendirme) gönderilmekte ve patolojik değerlendirme sonucuna göre hasta düşük risk grubuna giriyorsa operasyon bu aşamada sonlandırılmaktadır. Yani bu hasta grubunda ise rahim ve yumurtalıkların alınması yeterli olmaktadır.

Rahim Kanseri Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Minimal invaziv cerrahideki gelişmeler, jinekolog onkologların bu operayonları geniş vertikal (dikine) insizyon yerine birkaç küçük insizyondan (giriş deliklerinden) yapabilmesine olanak sağlamıştır. Rahim duvarı kanseri cerrahisinde de kapalı (laparoskopik veya robotik) cerrahiyi güvenli olarak kullanabilmekteyiz. Bu şekilde, karında büyük kesi olmadan sadece birkaç küçük delikten evreleme cerrahisini yapılabilmekteyiz, bu şekilde:

• Operasyona ait daha az kanama olmakta,
  • Uzun dönemde karın içerisinde daha az yapışıklık gelişmekte,
  • Ameliyat sonrası büyük kesi olmamakta ve buna bağlı kesi fıtığı gelişmemekte,
  • Ameliyat sonrası daha az ağrı olmakta ve
  • Daha hızlı taburcu olarak hastalarımız günlük hayatlarına daha hızlı dönebilmektedirler.

Rahim Kanseri Tedavi Sonrası Nüks Eder Mi?

Rahim kanseri tedavi sonrasında tekrarlayabilir veya başka organlarla ilgili sorunlara yol açabilir. Rahim kanseri tedavisi sonrası düzenli doktor kontrolü çok önemlidir. Hastalar, ilk iki yıl boyunca 3 ayda bir jinekolog onkolog hekimleri ile görüşmelidirler. Akabinde ise tedaviden sonraki 2 ila 5. yılda 6 ayda bir, 5. yıldan sonra ise yalnızca senede bir kontrol muayenelerine katılmalıdırlar.

Çocuk İstemi Olan Genç Hasta Grubunda Rahim ve Yumurtalıklar Korunabilir mi?

Rahim iç zarı kanseri tanısı alan hastaların yaklaşık %5’i 40 yaşın altındadır. Gelecekte çocuk isteği olan bu hasta grubunda rahim ve yumurtalıkların korunması için hastalar çok dikkatli incelenmeli, uygun hasta grubuna gerekli tüm tetkikler yapılmalıdır. Çok iyi seçilmiş ve gerekli patolojik ve radyolojik değerlendirmeleri yapılmış hastalarda rahim ve yumurtalıklar korunarak yüksek doz progesteron hormon tedavisi ile rahim iç zarı kanseri tedavi edilebilmektedir. Karar mutlaka multidisipliner tümör konseylerinde alınmalı ve hasta ve yakınları durum ile ilgili ayrıntısıyla bilgilendirilmelidir. Bu hasta grubunu,

Endometrioid tip rahim duvarı kanseri olan,

Grade 1 (davranış paterni iyi olan) tümörü olan ve

Rahim iç zarına sınırlı olan ve kas dokusu içerisine ilerlememiş tümörü olan (Pelvik MRG ile değerlendirilerek kararı verilmiş) hastalar oluşturmaktadır.

Ankara Rahim Kanseri Tedavisi Fiyatları

Ankara rahim kanseri tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişebilir.