Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Ankara

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi Ankara, endometrium olarak da bilinen rahim duvarının ideal bir kalınlığa sahip olabilmesi amacıyla yapılan tedavidir. Rahim duvarı, hormonal değişimler sonucu incelip kalınlaşabilir. Bu sayede gebelik ihtimaline karşın her ay, adet döngüsü kapsamında bir miktar kalınlaşır. Böylece olası gebeliklerde, rahimde embriyo için ideal bir ortam oluşur. Eğer gebelik gerçekleşmezse rahim duvarı yıkılır ve kanama ile birlikte vajinadan atılır. Bazı kadınlarda çeşitli nedenlerden rahim duvarı normalden daha fazla kalınlaşabilir ve incelmeyebilir. Bu durum rahim duvarı kalınlaşması veya endometrial hiperplazi olarak bilinir.

Yazımızın devamında ‘’Rahim duvarı kalınlaşması neden olur?’’, ‘’Rahim duvarı kalınlaşması belirtileri nelerdir?’’, ‘’Rahim duvarı kalınlaşması kanser habercisi mi?’’ ve ‘’Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara rahim duvarı kalınlaşması tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Nedir?

Rahim duvarı kalınlaşması, tıbbi adıyla endometrial hiperplazi, rahmin iç yüzeyini kaplayan endometrium tabakasının normalden fazla kalınlaşması durumudur. Bu durum, genellikle hormonal dengesizlikler sonucunda ortaya çıkmaktadır ve tedavi edilmezse daha ciddi sağlık sorunlarına yol açabilmektedir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Neden Olur?

Rahim duvarı kalınlaşmasının başlıca nedenleri hormon dengesizliğidir. Östrojen ve progesteron hormonlarının dengesizliği, endometrium dokusunun aşırı büyümesine yol açabilir. Rahim duvarı kalınlaşmasının diğer nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Polikistik Over Sendromu (PKOS) gibi hastalıklar.
  • Obezite.
  • Progesteronla karşılanmamış östrojen kullanımı.
  • Diyabet ve yüksek tansiyon gibi kronik hastalıklar.

Rahim duvarı kalınlaşması nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Belirtileri Nelerdir?

Rahim duvarı kalınlaşmasının belirtileri kişiden kişiye değişebilir. Bununla birlikte yaygın endometrial hiperplazi belirtileri şunlardır:

• Adet dönemlerinde aşırı kanama (menoraji).
  • Adetler arasında kanama veya lekelenme.
  • Menopoz sonrası vajinal kanama.
  • Alt karın bölgesinde ağrı ve rahatsızlık hissi.
  • Gebe kalmakta güçlük.

Rahim duvarı kalınlaşması belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Kendi Kendine Geçer Mi?

Rahim duvarı kalınlaşması genellikle kendi kendine geçmez. Hormonal dengesizliklerin neden olduğu bu durum tıbbi tedavi gerektirir. Bu yüzden rahim duvarı kalınlaşmasının kendi kendine geçmesi beklenmemeli, bir jinekoloji hekimiyle görüşülmelidir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Nasıl Teşhis Edilir?

Rahim duvarı kalınlaşmasının ön tanısında ultrasonografi kullanılır.  Tanı için rahim iç zarından pipelle, probe veya histeroskopi yöntemlerinden biriyle alınan biyopsinin patolojik incelemesi gerekir. Bu uygulamalar sayesinde rahim duvarı kalınlaşması tespit edilebilir ve kanserleşme ihtimali yüksek bir hiperplazi veya kanser gibi durumlar tespit edilebilir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Kanser Mi?

Basit atipisiz olarak ifade edilen rahim duvarı kalınlaşması kanser değildir. Bununla birlikte atipik rahim duvarı kalınlaşması kanser öncüsü bir lezyondur. Atipili hiperplazi durumlarında çocuk beklentisi olmayan hastalarda rahmin alınması ve hızlı patolojik değerlendirme operasyonu gerekli iken, basit atipisiz kalınlaşmalarda medikal tedavi genellikle yeterli olmaktadır. Çocuğu olmayan genç, atipili duvar kanlınlaşması olan hastalarda yüksek doz hormonal (progestinler) tedaviler, sıkı takipler ve histeroskopik biyopsiler ile medikal tedavi alternatifi bulunmaktadır.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Tedavi edilmeyen rahim duvarı kalınlaşmasına bağlı olarak adet fazla kanamalar, ağrılar ve adet düzensizlikleri ciddi anemiye sebep olarak bireyin yaşam kalitesini ciddi şekilde düşürmektedir. Atipili hiperplazi söz konusu ve tedavi edilmemişse yüksek kanser riski nedeniyle kanser gelişimi ve çok ciddi sorunlara sebep olmaktadır.

Rahim Duvarı Kalınlaşmasının Bitkisel Tedavisi Var Mı?

Rahim duvarı kalınlaşmasının bitkisel bir tedavisi yoktur. Rahim duvarı, hormonlar sayesinde değişim gösteren kompleks bir dokudur. Bitkisel çaylar veya kürler bu dokunun değişmesine, incelmesine veya rahim duvarı kalınlaşmasının giderilmesine yardımcı olamaz. Bu yüzden rahim duvarı kalınlaşması için bilimsel ve tıbbi tedaviye başvurulmalıdır.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Kısırlık Yapar Mı?

Rahim duvarı kalınlaşması, tedavi edilmediğinde kısırlığa yol açabilir. Hormonal dengesizlikler ve aşırı kalınlaşmış endometrium, embriyonun rahim duvarına tutunmasını zorlaştırabilir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Rahim duvarı kalınlaşması eğer medikal yollarla yapılıyorsa birkaç ay boyunca devam edebilir. Cerrahi tedaviler ise tedavinin kapsamına göre 1 ila 2 saat kadar sürebilir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi, hastanın genel sağlık durumuna ve kalınlaşmanın derecesine ve hastanın ileride gebe kalma planı olup olmadığına göre değişebilir. Medikal tedavi kapsamında hastaya hormon tedavisi başlatılabilir. Aynı şekilde hastadan çeşitli yaşam tarzı değişiklikleri yapması da istenebilir. Medikal tedavilerin yetersiz kaldığı durumlarda ise cerrahi tedavilere başvurulur. Rahim duvarı kalınlaşmasının cerrahi tedavisi rahmin alınması için yapılan laparoskopik rahim ameliyatıyla yapılır. Laparoskopik histerektomi ameliyatı olarak da bilinen bu operasyon genellikle rahimden alınan patoloji sonuçlarının olumsuz geldiği durumlarda, hastanın gebelik planı yoksa gerçekleştirilir.

Ankara Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Fiyatları

Ankara rahim duvarı kalınlaşması tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.