Plasenta Previa Tedavisi Ankara

Plasenta previa tedavisi Ankara, plasentanın rahim ağzını kapattığı durumlarda anne adayının sağlığını korumak ve bebeğin sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesini sağlamak amacıyla başvurulan tedavidir. Plasenta veya bebeğin eşi olarak bilinen yapı, anne ve fetüsün dolaşım sistemi arasında bir köprü görevi görür. Anne kanında yer alan ve fetüs için zararlı olabilecek maddeleri filtreler. Böylece bebeğin anne kanındaki oksijen ve besin maddelerinden güvenli bir şekilde faydalanmasını sağlar.

Plasenta, normalde gebelik sırasında rahmin üst kısmına veya yan kısmına tutunur. Ancak bazı gebeliklerde plasentanın rahmin alt kısmında bulunması ve dolayısıyla da rahim ağzını kapatması da mümkündür. Bu durum plasenta previa olarak bilinir ve aynı plasenta akreata gibi riskli bir plasenta anormalliğidir. Plasenta anormallikleri hem bebeğin hem de anne adayının sağlığını ciddi yönde tehdit ederler. Bu yüzden düzenli takip ve doğum sırasında acil müdahaleler gerektirebilirler. Yazımızın devamında ‘’Plasenta previa tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Plasenta previa tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Plasenta previa tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ ve ‘’Plasenta previada normal doğum olur mu?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara plasenta previa tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Plasenta Previa Nedir?

Plasenta previa, plasentanın (bebeğin eşinin) rahim ağzını ve doğum yolunu kapatacak bir pozisyonda olmasıdır. Plasenta previa durumunda normal doğum gerçekleşemez. İlerleyen yaşta meydana gelen gebelikler, sezaryen doğum ve geçmiş plasenta previa öyküsü, plasenta previanın oluşumunda rol oynayabilir. Ciddi kanama riskine yol açabilen bu sorunda, bebek sezaryen doğum yolu ile dünyaya gelmelidir.

Plasenta Previa Neden Olur?

Plasenta previa’nın nedenleri ve risk faktörleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Daha önce sezaryen doğum yapmış olmak.
  • Daha önce plasenta previa ve plasenta akreata gibi plasenta anormallikleri geçirmiş olmak.
  • Sigara kullanımı.
  • Rahmi ilgilendiren cerrahi bir operasyon geçirmiş olmak.
  • İnfertilite tedavisi ile hamile kalmış olmak.
  • Çoğul gebelik.
  • Daha önce kürtaj yaptırmış olmak.
  • Anne adayının yaşının 35’ten büyük olması.

Plasenta previanın risk faktörleri bu şekilde sıralanabilir.

Plasenta Previa Belirtileri Nelerdir?

Plasenta previa, aynı plasenta akreata gibi gebelik sırasında belirti vermemektedir. Bazı hastalarda, gebeliğin herhangi bir döneminde ağrısız vajinal kanamalara yol açsa da çoğu bireyde herhangi bir belirtiye neden olmaz. Dolayısıyla da genellikle gebelik takibi veya riskli gebelik takibi uygulamaları sırasında fark edilir.

Plasenta previanın doğum öncesinde teşhis edilmiş olması hem bebeğin hem de anne adayının yaşamı için çok kritik bir öneme sahiptir. Bu yüzden bu gibi sağlık sorunlarının gebeliğin erken dönemlerinde fark edilebilmesi ve gerekli önlemlerin erkenden alınabilmesi için gebelik takip programları oldukça etkili ve zaruridir.

Plasenta Previa Tehlikeli Mi?

Plasenta previa son derece tehlikeli bir sağlık sorunudur ve potansiyel olarak anne adayının yaşamını tehdit edebilmektedir. Plasenta previa doğum sırasında ciddi kanamalara neden olabilir. Bu bebeğin sezaryen doğumla dünyaya gelmesi gerekir.

Plasenta Previa Bebeğe Zarar Verir Mi?

Plasenta previa erken doğum riski ve buna bağlı gelişebilecek ikincil komplikasyonlar ile bebeğe zarar verebilir. Bu yüzden plasenta previa teşhisi durumunda düzenli doktor kontrollerinin aksatılmaması gerekmektedir.

Plasenta Previada Normal Doğum Olur Mu?

Plasenta previa tanısı konulan gebeliklerde normal doğum mümkün değildir. Bu gebeliklerde sezaryen doğum tercih edilmelidir. Nadiren de olsa plasentanın doğum kanalını tam olarak kapatmadığı durumlarda normal doğum seçeneği değerlendirilebilmektedir.

Plasenta Previa Erken Doğuma Neden Olur Mu?

Plasenta previa erken doğum riskini önemli ölçüde arttırır. Öyle ki, gebeliğin sonlarına doğru erken doğum riski, plasenta previa teşhisi durumunda 5 kata kadar artış gösterebilir. Ayrıca plasenta previa tanılı gebeliklerin %15’inde doğum, gebeliğin 34. haftasından önce gerçekleşmektedir. Plasenta previa teşhisi sonrası gebelik takibi boyunca erken doğum riski değerlendirilmesi ve gerekli hazırlıklar yapılmalıdır.

Plasenta Previa Nasıl Teşhis Edilir?

Plasenta previa genellikle rutin ultrason kontrolleri sırasında teşhis edilmektedir. Ultrason uygulaması, plasentanın rahimdeki konumunu ve rahim ağzını kapatıp kapatmadığını gösterebilmektedir. İkinci veya üçüncü trimesterde kanama şikayeti ile doktora başvuran kadınlarda da ultrason işlemine başvurulabilir ve plasenta previa riski değerlendirilebilir.

Plasenta Previa Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Plasenta previa tedavisi, gebelikten doğuma kadar devam etmektedir. Bununla birlikte doğum sırasında ortaya çıkabilecek komplikasyonlar nedeniyle tedavi ve kontrol uygulamaları doğrumdan sonra da devam edebilir.

Plasenta Previa Tedavisi Nasıl Yapılır?

Plasenta previa tedavisi, gebeliğin haftasına, kanamanın miktarına ve annenin genel sağlık durumuna bağlı olarak değişebilir. Tedavi kapsamında erken doğum riski göz önünde bulundurularak steroid tedavisine başlanabilir. Böylece bebeğin akciğer gelişimi daha hızlı gerçekleşebilir.

Plasenta previa tedavisi sırasında anne adayının yatarak istirahat etmesi ve sık sık seyahat etmemesi gerekir.

Plasenta previada doğum, daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi sezaryen ameliyatı ile gerçekleşir. Özellikle de gebeliğin 30. haftasından sonra sezaryen doğum için her an hazır olunmalıdır. Doğum sırasında, durdurulamayan ciddi kanamalar meydana gelirse rahmin alınması ve kan transfüzyonu sağlanması gerekebilir.

Ankara Plasenta Previa Tedavisi Fiyatları

Ankara plasenta previa tedavisi fiyatları, tedavi kapsamında başvurulan uygulamalara göre değişiklik gösterebilir.