Plasenta Akreata Tedavisi Ankara

Plasenta akreata tedavisi Ankara, plasentanın rahme anormal bir şekilde yapışması sonucu ortaya çıkan sağlık risklerini gidermek ve bebeğin sağlıklı bir şekilde doğmasını sağlamak için başvurulan uygulamalardır. Fetüs, anne karnında plasenta veya bebeğin eşi olarak isimlendirilen yapının içerisinde gelişim gösterir. Plasenta normalde rahme tutunmuş durumdadır. Böylece fetüs güvenli bir şekilde gelişebilir ve büyüyebilir.

Plasenta akreatada ise plasenta, rahim duvarına tutunmaktan ziyade rahim duvarına yapışmış vaziyettedir. Bu da plasentanın rahimden ayrılmasını zorlaştırır. Bu durum, doğum sırasında anne adayının sağlığını tehdit eden sorunlara neden olabilir. Plasenta akreata tedavisi, anne adayının ve bebeğin sağlığını korumak, bebeğin sezaryen doğum ile güvenli bir şekilde dünyaya gelmesini sağlamak amacıyla yapılır. Yazımızın devamında ‘’Plasenta akreata tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Plasenta akreatada normal doğum olur mu?’’, ‘’Plasenta akreata neden olur?’’ ve ‘’Plasenta akreata tehlikeli mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara plasenta akreata tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Plasenta Akreata Nedir?

Plasenta akreata, plasentanın rahim duvarına normalden daha derinlemesine yapışması ve ayrılamaması durumudur. Bu durum, plasentanın doğum sırasında rahimden ayrılamamasına ve aşırı kanamaya neden olabilir. Plasenta akreata normal doğum sırasında hem anne adayının hem de bebeğin sağlığı için risk oluşturabilir. Bu yüzden plasenta akreata durumunda sezaryen doğum tercih edilir.

Plasenta Akreata Neden Olur?

Plasenta akreata nedenleri arasında şunlar yer alır:

• Anne adayının 35 yaşından büyük olması.
  • Sigara kullanımı.
  • Rahim içerisinde anormallikler bulunması.
  • Daha önce çok sayıda kürtaj yaptırmış olmak.
  • Daha önce rahmi ilgilendiren cerrahi bir operasyon geçirmiş olmak (miyom ameliyatı, polip ameliyatı, sezaryen doğum vb.)
  • Rahim içerisinde miyom ve polip gibi kitleler bulunması.
  • Daha önce plasenta akreata veya plasenta previa yaşamış olmak.
  • Rahmi ilgilendiren kronik enfeksiyonlar.

Plasenta akreata bu gibi nedenlerden meydana gelebilir.

Plasenta Akreata Belirtileri Nelerdir?

Plasenta akreata genellikle gebelik sürecinde herhangi bir belirtiye neden olmamaktadır. Bununla birlikte bazı kişilerde, gebeliğin belli dönemlerinde anormal vajinal kanamalar gelişmesine yol açabilmektedir.

Bu rahatsızlık herhangi bir belirtiye yol açmadığı için genellikle gebelik takibi sırasında teşhise edilmektedir. Gebelik takibi kapsamında yapılan USG uygulamaları sırasında eğer bir anormallik fark edilirse MR çekimlerine ve transvajinal ultrasonografi uygulamasına başvurulabilir. Böylece plasenta akreata kesin olarak teşhis edilebilir.

Plasenta akreata ve plasenta previa gibi sorunların erkenden teşhis edilebilmesi ve gerekli önlemlerin alınabilmesi için Gebelik Takibi uygulaması son derece önemlidir.

Plasenta Akreata Tehlikeli Mi?

Plasentanın rahim duvarın anormal bir şekilde yapışması ile karakterize olan plasenta akreata, normal doğumlar sırasında ciddi kanamalara neden olabilir ve anne adayının yaşamını tehdit eder.  Bu yüzden hem gebelik sürecinde hem de sezaryen doğum sırasında anne adayının genel sağlığı dikkatli bir şekilde takip edilmeli, gerekli olabilecek acil müdahaleler için hazır olunmalıdır.

Plasenta Akreata Bebeğe Zarar Verir Mi?

Plasenta akreata, doğrudan zarar vermemektedir. Bununla birlikte doğum sırasında ve doğumdan hemen sonra ortaya çıkabilecek komplikasyonlar dolaylı yoldan bebeğin sağlığını tehdit edebilir.

Plasenta Akreata Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Plasenta akreata tedavisi, genellikle rahatsızlığın teşhis edildiği andan doğum sonrasına kadar devam eder. Doğumdan sonra anne adayının, ortaya çıkabilecek farklı komplikasyonlar nedeniyle bir süre gözlem altında tutulması gerekebilir.

Plasenta Akreata Tedavisi Nasıl Yapılır?

Plasenta akreata tedavisi, genellikle doğum sırasında ve sonrasında yapılan cerrahi müdahalelerle gerçekleştirilir. Gebelik sürecinde de anne adayının genel sağlık durumu düzenli olarak kontrol edilir. Plasenta akreata durumunda doğumun sezaryen doğumla gerçekleşmesi gerekir.

Sezaryen doğum sırasında bebek dünyaya geldikten sonra plasenta, ek cerrahi müdahaleler ile rahimden alınır veya duruma göre direk rahim alınması gerekebilir. Bu durumda bahsi geçen kanamalar duracaktır.

Plasenta Akreata Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Plasenta akreata tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler arasında şunlar yer alır:

• Doğum ve ameliyat sürecinin ardından hastanın yatarak istirahat etmesi çok önemlidir. Özellikle de ilk bir hafta boyunca yorucu fiziksel aktivitelerden kaçınılmalıdır.
  • Ağırlık kaldırılmamalı, ağır işler yapılmamalıdır.
  • Ameliyat bölgesi temiz ve kuru tutulmalı, pansumanlar aksatılmamalıdır.
  • Doktor tarafından verilen ilaçlar, olası enfeksiyon riskinin önlenmesi ve ağrı şikayetinin kontrol altına alınması için düzenli olarak kullanılmalıdır.
  • Doktor kontrolleri aksatılmamalıdır.
  • Eğer rahim alınmamışsa bir gelecekteki gebelik planları için mutlaka öncesinde bir jinekolog ile görüşülmeli ve gebelik süreci boyunca gebelik takibi programları aksatılmamalıdır.

Plasenta akreata tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir.

Ankara Plasenta Akreata Tedavisi Fiyatları

Ankara plasenta akreata tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.