Menopoz Tedavisi Ankara

Menopoz tedavisi Ankara, menopoz döneminde ortaya çıkan sağlık risklerini en aza indirmek ve bireylerin menopoza bağlı deneyimlediği şikayetleri gidermek için yapılan tedavidir. Menopoz döneminde, hormon dengesinde meydana gelen düzensizlik nedeniyle pek çok farklı şikayet deneyimlenebilir. Bu şikayetler bireyin günlük yaşamını ve cinsel hayatını ciddi yönde olumsuz etkileyebilirler. Menopoz tedavisi bu sorunları gidermek ve hastanın yaşam kalitesini iyileştirmek için yapılır.

Yazımızın devamında ‘’Menopoz tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Menopoz dönemine kaç yaşında girilir?’’, ‘’Menopoz döneminde hangi belirtiler ortaya çıkar?’’ ve ‘’Menopoz tedavisi nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara menopoz tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Menopoz Tedavisi Nedir?

Menopoz tedavisi, menopoz döneminde ortaya çıkan semptomları hafifletmek ve kadınların yaşam kalitesini iyileştirmek amacıyla yapılan uygulamalardır. Menopoz, kadınlarda adet döngüsünün kalıcı olarak sona erdiği dönemdir ve genellikle 47 ila 52 yaşları arasında meydana gelir. Bu süreçte hormonal değişiklikler nedeniyle çeşitli fiziksel ve psikolojik temelli semptomlar ortaya çıkabilir. Menopoz tedavisi kapsamında yapılan uygulamalarla bu semptomları hafifletmek ve bireyin yaşam kalitesini iyileştirmek mümkün olabilir.

Menopoz Nedir?

Menopoz, adet döngüsünün sonlandığı ve üreme yetisinin kaybedildiği, doğal bir süreçtir. Her sağlıklı kadının, yaşamlarının bir döneminde (genellikle 45 ila 55 yaşları arasında) menopoz dönemine girmesi beklenmektedir. Menopoz dönemine giren kadınların yumurtalıkları, eski işlevlerinin önemli bir kısmını gerçekleştirmeyi bırakır. Buna bağlı olarak da hormon değişimleri meydana gelebilir. Hormon değişimleri ise bazı hastalıkların riskini arttırabilirken hastanın rahatsız edici şikayetler deneyimlemesine yol açabilir.

Menopoza Neden Girilir?

Menopoz, doğal bir yaşam evresidir. Yani herhangi bir sağlık sorunu olmayan kadınlar da yaşamlarının belli bir döneminde menopoza girerler. Bu yüzden menopoza girilmesi için ek bir nedene ihtiyaç yoktur. Bununla birlikte bazı kadınlar şu gibi etmenler sebebiyle erken yaşlarda menopoza girebilirler:

• Yumurtalıkların alınması nedeniyle cerrahi menopoz gerçekleşebilir.
  • Genetik etmenler.
  • Yumurtalık yetmezliği.
  • Hormonal etmenler.
  • Kanser tedavileri.

Bu gibi etmenler bireyin ideal yaş aralığından daha erken menopoza girmesine neden olabilir.

Menopoz Belirtileri Nelerdir?

Menopoz belirtileri, hormon seviyelerindeki değişikliklere bağlı olarak ortaya çıkarlar ve şiddetleri her kadında farklılık gösterebilir. Menopoz belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Ateş Basması: Birey aniden ve yoğun bir şekilde sıcaklamış hissedebilir.
  • Gece Terlemeleri: Gece terlemeleri, menopozun yaygın belirtilerinden biridir. Bu şikayet uyku problemlerine de yol açabilmektedir.
  • Vajinal Kuruluk: Hormon değişimleri ve dişi üreme sistemi organlarındaki değişimler, vajinal kuruluğa yol açabilir. Bu da bireyin cinsel yaşamını olumsuz etkileyebilir.
  • Duygusal Değişiklikler: Hormon değişimleri depresyona, anksiyeteye ve sinirlilik haline neden olabilirler.

Bunlara ek olarak bireyler cinsel istekte azalma, kilo alma, saç dökülmesi ve kıllanma gibi belirtiler deneyimleyebilir. Bu belirtilerin farklı bir rahatsızlık nedeniyle de ortaya çıkabileceği ve kesin teşhis için mutlaka bir jinekolog muayenesinin şart olduğu unutulmamalıdır.

Menopoza Girme Yaşı Kaçtır?

Menopoz yaşı dünya genelinde 47-52 yaşları arasında değişmektedir. Ülkemizde ise kadınlar genellikle 46 ila 51 yaşlarında menopoza girmektedirler. 40 yaşından önce görülen menopozlar ise erken menopoz olarak kategorize edilmektedir.

Menopoz Dönemi Tehlikeli Mi?

Menopoz genel olarak tehlikeli bir dönem değildir. Ancak elbette menopoza bağlı gelişen, kalp hastalığı riski ve kemik erimesi riski bu dönemi tehlikeli kılabilmektedir. Aynı şekilde deneyimlenen şikayetler de hastanın yaşam kalitesini düşürebilmektedir. Bu yüzden menopoza giren kadınların, düzenli aralıklarla sağlık kontrollerine (mesela rutin jinekoloji muayenelerine) katılmalarında fayda vardır.

Menopoz Döneminde Hamile Kalınır Mı?

Menopoz döneminde bireyin hamile kalma imkanı yoktur. Ancak perimenopoz olarak bilinen menopoza geçiş döneminde kadınların hamile kalma şansları vardır ve bu yüzden bu dönemde de uygun korunma yöntemine ihtiyaç vardır.

Menopoza Girince Adet Kanaması Hemen Kesilir Mi?

Menopoza girerken adet kanamaları sıklıkla aniden kesilmez. Menopoz dönemine girerken adet düzensizliği ve kanama miktarında değişmeler gibi semptomlar deneyimlenebilir. Sonrasında ise adet kanaması zaman içerisinde tamamen kesilir. Uzun süren kanamalarda altta yatan farklı nedenleri iyi araştırmak önemlidir.

Menopoza Erken Girilirse Ne Olur?

Erken menopoz, 40 yaşından önce menopoza girilmesi durumudur. Erken menopoz, östrojen seviyelerinin düşmesine bağlı olarak kemik yoğunluğunda azalma, kalp hastalığı riski artışı ve doğurganlığın yitirilmesi gibi sorunlara yol açabilir. Menopoz dönemine erken girdiğinden şüphelenen bireyler mutlaka bir jinekolog ile görüşmelidirler.

Menopoz Belirtileri Ne Zaman Geçer?

Menopoz belirtileri genellikle menopoz sonrası birkaç yıl devam eder. Ancak bu süre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Çoğu birey, menopoza girdikten birkaç yıl sonra belirtilerinin hafifleyip kaybolduğunu hissederler.

Menopoz Cinselliği Etkiler Mi?

Menopoz cinsel isteksizliğe neden olabilir. Ayrıca vajinal kuruluğa ve vajinal kuruluk nedeniyle de cinsel birleşme sırasında ağrıya yol açabilir. Bahsi geçen etmenler de doğal olarak bireyin cinsel yaşamını olumsuz etkilerler. Menopoz tedavileri sayesinde bu şikayetleri hafifletmek ve bireyin daha işlevsel bir cinsel yaşama kavuşmasını sağlamak mümkündür.

Menopoz Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Menopoz tedavisinin süresi, semptomların şiddetine ve tedaviye verilen yanıta bağlı olarak değişir. Hormon replasman tedavisi genellikle birkaç yıl sürer, aynı şekilde bu süreçte düzenli doktor kontrolleri de gerçekleştirilebilir.

Menopoz Tedavisi Nasıl Yapılır?

Menopoz tedavisi kapsamında farklı uygulamalara başvurulabilir. Bu uygulamalar arasında şunlar yer alır:

• Hormon Replasman Tedavisi: Bu tedavi kapsamında çeşitli yollarla hastaya düzenli olarak östrojen ve progesteron (bazı kişilerde yalnızca östrojen) içeren ilaçlar verilir. Böylece hormon dengesizliğine bağlı gelişen şikayetler ve riskler azaltılabilir, bedenin menopoza bağlı gelişen hormon değişimlerine uyum sağlamasına yardımcı olunabilir.
  • Antidepresan Tedavisi: Menopoz döneminde deneyimlenen psikolojik şikayetlerin ve ateş basması gibi sorunların kontrol altına alınması için yapılır.
  • Risk Önleyici Tedaviler: Kemik erimesi ve kalp hastalığı riskinin minimalize edilmesi amacıyla yapılır.
  • Düzenli Doktor Kontrolleri: Tedavinin gidişatını değerlendirmek, gerektiğinde tedaviyi hastanın güncel ihtiyaçlarına göre güncellemek ve olası riskleri değerlendirmek amacıyla yapılır.

Menopoz tedavisi kapsamında bu uygulamalara başvurulabilir.

Ankara Menopoz Tedavisi Fiyatları

Ankara menopoz tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişebilir.