Laparoskopi Ankara

Laparoskopi Ankara, kadın hastalıklarının teşhis ve tedavi sürecinde kullanılan, minimal invaziv bir uygulamadır. Laparoskopi uygulaması sayesinde bireyin sağlığını tehdit eden hastalıklar, son derece küçük kesiler yardımı ile detaylı olarak incelenebilir. Gerektiğinde ise aynı yöntem ile bu hastalıkları tedavi etmek de mümkündür.

Yazımızın devamında ‘’Laparoskopi nasıl yapılır?’’, ‘’Laparoskopi ameliyatı nasıl yapılır?’’, ‘’Laparoskopi hangi durumlarda yapılır?’’ ve ‘’Laparoskopinin avantajları nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara laparoskopi uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Laparoskopi Nedir?

Laparoskopi, karın içi organların görüntülenmesi, incelenmesi ve gerektiğinde bu organlardaki hastalıklara cerrahi olarak müdahale edilmesi için yapılan uygulamadır. Laparoskopi uygulaması günümüzde hem tanılama hem de tedavi amacıyla sıklıkla kullanılır.

Laparoskopi Neden Yapılır?

Laparoskopi, çeşitli rahatsızlıkları teşhis etmek, nedenlerini araştırmak veya tedavi etmek için kullanılabilir. Jinekoloji alanında laparoskopi uygulaması genellikle şu gibi amaçlarla yapılır:

• Kadınlarda fallop tüplerinin tıkanıklığını veya diğer üreme organlarındaki sorunları teşhis ve tedavi etmek.
  • Endometriozisi ve yol açtığı çikolata kistlerini incelemek, tedavi etmek.
  • Yumurtalık kistlerini kapalı ameliyatla bölgeden almak.
  • Rahimde meydana gelen miyom ve polip gibi kitleleri teşhis etmek, incelemek ve gerektiğinde kapalı ameliyatla bölgeden almak.
  • İstenmeyen gebelikleri önlemek için fallop tüplerini bağlamak veya açmak.
  • Kısırlığa yol açan etmenleri araştırmak.
  • Rahim kanserini teşhis ve tedavi etmek.

Laparoskopi bu gibi amaçlar doğrultusunda gerçekleştirilebilir.

Laparoskopi Kimlere Yapılır?

Laparoskopi, sağlık durumu uygulama için elverişli olan neredeyse tüm kadınlara yapılabilmektedir. Laparoskopi sayesinde kadın hastalıkları kapalı ameliyat ile, avantajlı bir şekilde tedavi edilebilir.

Laparoskopi Ağrılı Mı?

Laparoskopi genellikle genel anestezi altında yapılır, bu nedenle işlem sırasında hasta ağrı hissetmez. Ancak, ameliyat sonrası dönemde hafif ila orta şiddette ağrılar olabilir. Bu ağrılar, doktorun ameliyat sonrası için reçete etmiş olduğu ağrı kesiciler ile kontrol altına alınabilir ve genellikle ameliyattan birkaç gün sonra azalarak kaybolurlar.

Laparoskopinin Avantajları Nelerdir?

Laparoskopi ameliyatlarının avantajları şu şekilde sıralanabilir:

• Operasyon sırasında açılan cerrahi kesiler çok daha küçüktür. Bu yüzden dikiş izi oluşumu oldukça sınırlıdır.
  • Açık ameliyatlara kıyasla daha minimal invaziv bir yöntem olduğu için iyileşme süreci daha hızlıdır.
  • Ameliyat sonrası hastalar hastanede çok daha kısa süre kalırlar ve daha hızlı bir şekilde günlük yaşamlarına dönerler.
  • Ameliyat sonrası enfeksiyon riski ve ağrı gibi komplikasyonlar daha sınırlıdır.

Laparoskopik ameliyatların avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Laparoskopi Sonucu Ne Zaman Çıkar?

Doktor laparoskopi sırasında anlık olarak gözlem yapabilir ve uygulamadan sonra gözlemlerini hastası ile paylaşabilir. Ancak biyopsi için doku örneği alınmışsa biyopsi sonuçları laboratuvarın yoğunluğuna göre farklı sürelerde çıkabilir. Bu sonuçlar genellikle 4 ila 7 gün içinde belli olurlar. Sonuçlar çıktıktan sonra doktor gerekli değerlendirmeyi yapar ve hastasını konu hakkında bilgilendirir.

Laparoskopi Sonrası Ağrı Olur Mu?

Laparoskopi sonrası hafif ila orta şiddette ağrılar olabilir. Doktor bu ağrıların azaltılması ve kontrol altına alınması için hastasına ağrı kesici ilaçlar reçete edebilir. Böylece iyileşme süreci hasta için çok daha konforlu geçer.

Laparoskopi Ne Kadar Sürer?

Laparoskopi süresi, yapılan işlemin türüne ve kapsamına göre değişebilir. Tanısal laparoskopi genellikle 30 dakika kadar sürer. Operatif laparoskopi ameliyatlarının süresi ise yapılacak ameliyata göre değişmektedir. Doktorunuz işlem öncesinde tahmini laparoskopi süresi hakkında detaylı bir bilgilendirme yapacaktır.

Laparoskopi Nasıl Yapılır?

Laparoskopi çoğu zaman genel anestezi ile yapılır. Hasta uygulama sırasında bilinçsizdir, dolayısıyla da yapılan işlemleri hissetmez veya ağrı hissi deneyimlemez. Operasyon sırasında hastanın karın bölgesine 3 ila 4 küçük kesi uygulanır. Bu kesilerin boyutu genellikle 0,5 cm ila 1 cm arasındadır. Açılan kesilerden laparoskopi cihazının kamerası ilgili bölgelere yönlendirilir. Böylece bu bölgelerdeki nedeni bilinmeyen şikayetleri araştırmak ve hastalıkları teşhis etmek mümkün olur.

Laparoskopi ameliyatında ise bahsi geçen işlemlere ek olarak, operasyon sırasında açılan diğer kesilerden, ilgili bölgeye küçük cerrahi araçlar da iletilir. Böylece kameradan gelen anlık görüntüler ile ameliyatın amacı doğrultusunda cerrahi tedaviler yapılabilir.

Gerekli işlemler tamamlandıktan sonra açılan kesiler dikilir ve operasyon sonlandırılır.

Laparoskopi Dikişleri Ne Zaman Düşer?

Laparoskopi sırasında atılan dikişler genellikle kendiliğinden erirler. Alınmalarına gerek yoktur. Dikişlerin tamamen erimesi ve düşmesi 7 ila 10 günü bulabilir.

Laparoskopi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Laparoskopi sonrası dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

• Uygulama bölgesinin temizliğine özen gösterilmeli.
  • Uygulama sonrası birkaç gün boyunca istirahat edilmeli. Özellikle de laparoskopi ameliyatları sonrası bir süre zorlayıcı işler yapılmamalı.
  • Reçete edilen ilaçlar düzenli olarak kullanılmalı.
  • Doktor kontrolleri aksatılmamalı.
  • Bir ay boyunca denize veya havuza girilmemeli.

Laparoskopi sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde özetlenebilir.

Ankara Laparoskopi Fiyatları

Ankara laparoskopi fiyatları, laparoskopinin türüne ve detaylarına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.