Kürtaj Ankara

Kürtaj Ankara, planlı olmayan veya sağlık açısından problem oluşturan gebelikleri sonlandırmak amacıyla başvurulan uygulamadır. Planlı olmayan gebelikler hem maddi açıdan hem de psikolojik olarak çiftleri zorlayabilirler. Çiftlerin kariyer planlarından vazgeçmelerine, gelecek planlarını zorunlu olarak güncellemelerine ve hatta birbirleriyle sorunlar yaşamalarına sebep olabilirler. Bu yüzden çiftler, planlı olmayan gebeliklerini sonlandırmak isteyebilir. Bazen ise gebeliklerin, doğacak olan bebekte ciddi bir hastalık bulunması veya gebelik sürecinin anne adayının sağlığına ciddi ölçüde zarar vermesi nedeniyle sonlandırılması gerekebilir. Bahsi geçen durumlarda gebeliği güvenli bir şekilde sonlandırmak amacıyla kürtaj olarak bilinen uygulamaya başvurulur. Bu uygulama halk arasında bebek aldırma ve çocuk aldırma gibi isimlerle de bilinir.

Yazımızın devamında ‘’Kürtaj nasıl yapılır?’’, ‘’Kürtaj kayıtlara geçer mi?’’, ‘’Kürtaj yaptırdığım anlaşılır mı?’’ ve ‘’Kürtaj sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara kürtaj uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Kürtaj Nedir?

Kürtaj, istenmeyen gebelikleri rahimde negatif basınç oluşturarak (vakumlu kürtaj) veya rahim duvarını kazıyarak (klasik kürtaj) sonlandırmak amacıyla yapılan uygulamadır. Bu uygulama kadın doğum uzmanları tarafından yapılır. İsteğe bağlı kürtaj uygulaması, 10. haftaya kadar olan gebelikleri yasal bir şekilde sonlandırmak için yapılabilir. Bireyin sağlığını tehdit eden gebelikler ise bazı durumlarda gebeliğin daha geç dönemlerinde de kürtaj ile sonlandırılabilmektedir.

Kürtaj Ankara Neden Yapılır?

Kürtaj şu gibi nedenlerden yapılabilir:

• Planlı olmayan ve istenmeyen gebelikler, bireyin veya çiftlerin gelecek planlarını ciddi yönde olumsuz etkileyebilirler. Bu durumda birey veya çift kürtaj uygulamasına başvurabilir.
  • Gebelik süreci anne adayının genel sağlığına zarar veriyor olabilir. Bu durumda kürtaj yapılabilir.
  • Fetüste ciddi anormallikler ve sağlık sorunları bulunuyor olabilir. Bu durumda da kürtaj uygulaması gerçekleştirilebilir.

Kürtaj bu gibi nedenlerden yapılabilmektedir.

Kürtaj Çeşitleri Nelerdir?

Kürtaj Ankara uygulamalarını genel olarak iki ana başlık altında değerlendirmek mümkündür, bunlar:

• Medikal Kürtaj: Gebeliğin çeşitli ilaçlar (kürtaj ilacı, kürtaj hapı, kürtaj iğnesi) kullanılarak sonlandırılmasıdır. Medikal kürtaj genellikle gebeliğin erken dönemlerinde gerçekleştirilir.
  • Cerrahi Kürtaj: Cerrahi veya girişimsel kürtaj ise rahim duvarının kazınması ile yapılan kürtajdır. Bununla birlikte günümüzde vakumlu kürtaj olarak bilinen, iyileşme sürecine dair avantajları nedeniyle çok daha sık tercih edilen, modern uygulama da tercih edilebilir.

Kürtaj türleri bu şekilde sıralanabilir.

Vakumlu Kürtajın Avantajları Nelerdir?

Vakumlu kürtajın avantajları arasında şunlar yer alır:

• İyileşme süreci daha hızlıdır.
  • Rahim duvarı kazınmaz, gebeliğe dair dokular rahimde vakum etkisi oluşturarak alınır.
  • Komplikasyonları daha sınırlıdır.
  • Daha ağrısız bir işlemdir.

Vakumlu kürtajın avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Kürtaj Hapı Türkiye’de Yasal Mı?

Kürtaj hapı veya düşük hapı olarak bilinen ilaçlar ülkemizde yasal değildir ve satışları bulunmamaktadır. Bu gibi ilaçların yasal olmayan yollardan temin edilmesi ve kullanılması hem suç teşkil edebilir hem de bireyin sağlını ciddi ölçüde riske atabilir. Bu yüzden öncesinde doktora danışılmadan hiçbir ilaç kullanılmamalıdır.

Kürtaj Ankara Kaçıncı Haftaya Kadar Yapılabilir?

Ülkemizde isteğe bağlı kürtaj uygulaması gebeliğin 10. haftasına kadar yasal bir şekilde gerçekleştirilebilir. 10. haftadan sonra isteğe bağlı kürtaj yapılamasa da bazı bireylere 10. haftadan sonra da sağlık sorunları nedeniyle kürtaj yapılabilir.

Kürtaj Yapıldığı Anlaşılır Mı?

Kürtaj Ankara uygulaması sonrası genital bölgede veya farklı bir bölgede iz kalmaz. Hasta uygulama sonrası iyileşme sürecini tamamladıktan sonra kürtaj yaptırdığının anlaşılması mümkün değildir. Ancak kürtaj sonrasında bir süre daha beta-HCG hormonu sevileri yüksek olabilir.

Kürtaj Kayıtlara Geçer Mi?

Kürtaj Ankara işlemi, diğer tüm medikal veya cerrahi tedaviler gibi kayıt altına alınır. Böylece hastanın ve uygulamayı gerçekleştiren uzmanın hakları korunabilir. Bununla birlikte bireyin sağlık geçmişi, kişinin direkt izni olmadan kimse ile paylaşılmaz.

Kürtaj Kaç Yaşında Yapılabilir?

Ülkemizde kürtaj uygulaması 18 yaşından büyük olan bireylere yasal bir şekilde yapılabilir. Eğer birey bekarsa yalnızca kendi talebi ile kürtaj yaptırabilir. Eğer birey evli ise kürtaj için eşinin de onayı gerekir. Eğer birey 18 yaşından küçükse, evli olsa dahi aile onayı aranmaktadır.

Kürtaj Ne Kadar Sürer?

Kürtaj işlemi, kullanılan yönteme bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Medikal kürtaj birkaç gün sürebilirken, cerrahi kürtaj genellikle yarım saat içerisinde tamamlanmış olur.

Kürtaj Nasıl Yapılır?

Medikal kürtaj, ülkemizde yalnızca doktor kontrolünde yapılabilen bir işlemdir, bu ilaçların hastaya reçete edilmesi ve hastanın kendi evinde ilaçları kullanması yasal değildir.

Cerrahi kürtaj kapsamında ise genellikle iki farklı uygulamaya başvurulmaktadır. Bunlardan ilki klasik kürtajdır. Klasik kürtajda rahim duvarı, küret adı verilen özel bir araçla kazınmakta ve gebelik sonlandırılmaktadır.

Diğer kürtaj uygulaması ise vakumlu kürtajdır. Vakumlu kürtajda, özel bir araç yardımı ile hastanın rahminde negatif basınç oluşturulur. Bu basınç, vakum etkisi yaratır ve gebeliğe dair dokuların rahimden ayrılmasını sağlar. Böylece istenmeyen gebelikler sonlandırılmış olur.

Çocuk Aldırma Nasıl Yapılır?

Kürtaj uygulaması halk arasında çocuk aldırma olarak bilinir. Çocuk aldırma Ankara işlemi günümüzde en sık vakumlu çocuk aldırma yöntemi ile yapılır. Bu yöntemde, rahim duvarının küret ile kazınmasına gerek kalmaz. Gebelik, özel bir vakum cihazı ile sonlandırılır.

Kürtaj Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Kürtaj sonrası dikkat edilmesi gerekenler arasında şunlar yer alır:

• Kürtaj sonrası birkaç gün boyunca ağır fiziksel aktiviteler ve zorlayıcı işler yapılmamalı.
  • Doktor ilaç reçete etmişse bu ilaçlar düzenli olarak kullanılmalı.
  • Doktorun önerdiği süre boyunca cinsel birliktelikte bulunulmamalı.

Kürtaj sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde özetlenebilir.

Kürtaj Sonrası Kanama Olur Mu?

Kürtaj sonrası hafif kanamalar ve lekelenmeler normaldir. Bu şikayetler genellikle bir hafta içerisinde sonlanır. Daha uzun devam eden veya miktarı fazla olan kanamalar için doktorla iletişime geçilmelidir.

Kürtaj Sonrası İyileşme Kaç Gün Sürer?

Kürtaj sonrasında hastalar genellikle birkaç gün içinde günlük yaşamlarına dönebilirler. Tam olarak iyileşmeleri ise 7 ila 10 günü bulabilir.

Ankara Kürtaj Fiyatları

Ankara kürtaj fiyatları ve vakumlu kürtaj fiyatları, ilgili uygulamaların detaylarına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.