Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Ankara

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı Ankara, yumurtalıklarda bulunan ve over kisti olarak da bilinen kitlelerin, laparoskopik yöntemler ile alınmasını sağlayan operasyondur. Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı sayesinde, karın bölgesine büyük cerrahi kesiler uygulamadan over kistlerini almak ve hastanın bu kistlere bağlı yaşadığı sorunları sonlandırmak mümkün olur. Laparoskopik yumurtalık kisti ameliyatı veya laparoskopik over kisti ameliyatı olarak da bilinen bu operasyon, iyileşme sürecinin hızlı olması ve büyük izlere neden olmaması nedeniyle oldukça avantajlıdır.

Yazımızın devamında ‘’Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı nasıl yapılır?’’, ‘’Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı ne kadar sürer?’’, ‘’Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı kimlere yapılır?’’ ve ‘’Kapalı yumurtalık kisti ameliyatının avantajları nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı hakkında detaylı bilgi edinmek için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nedir?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, yumurtalıkların üzerinde veya içerisinde bulunan kistlerin, kapalı cerrahi tekniklerle alınması için yapılan operasyondur. Bu operasyon, açık yumurtalık kisti ameliyatına kıyasla daha avantajlıdır.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Yumurtalık kistleri, yumurtalıkların üzerinde veya içinde oluşan, içi sıvı dolu keseciklerdir. Çok çeşitleri olmakla beraber en sık görülen persiste folikül kisti denilen kistler iyi huyludur ve zararsızdır. Ancak, bazı kistler büyüyebilir, ağrı yapabilir, yumurtalığı etrafında döndürebilir (torsiyon) veya rüptüre olabilir. Torsiyon, rüptür gibi durumlarda acil ameliyat gerekebilir. Endometriozise bağlı çikolata kistleri, dermoid kistler diğer sık görülen kistler arasındadır. Bir yumurtalık kistinin natürünün değerlendirilmesinde hastanın yaşı, menapozal durumu, üreme çağındaki hastada siklusun dönemi, kistin ultrasonografik görüntüsü, tümör markerları denilen kan tetkikleri önemli yer tutar.

Yumurtalık Kisti Neden Olur?

Yumurtalık kistleri farklı nedenlerden meydana gelebilirler, over kisti nedenleri şu şekilde sıralanabilir:

• Hormon dengesizliği
  • Yumurtlama işleviyle alakalı sorunlar.
  • Gebelik
  • Pelvik enfeksiyonlar.
  • Polikistik over sendromu yani PCOS
  • Genetik yatkınlık
  • Endometriozis

Yumurtalık kistleri bu gibi nedenlerden meydana gelebilir. Normalde adet döngüsü kapsamında olgunlaşarak çatlaması gereken yumurta hücresi kesecikleri, bahsettiğimiz nedenlerden ideal bir şekilde çatlayamayabilir. Çatlamayan keseler ise zamanla büyüyüp folikül kistlerini oluşturabilir.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Yumurtalık kistlerinin belirtileri, kistin boyutuna ve konumuna bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Yumurtalık kisti belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Alt karın bölgesinde ağrı ve rahatsızlık hissi.
  • Adet düzensizliği.
  • Adet dönemlerinin normalden daha ağrılı olması.
  • Alt karın bölgesinde dolgunluk hissi.
  • Sindirim ve boşaltım sistemi ile alakalı sorunlar.
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı.
  • Kısırlık.

Over kisti belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Neden Yapılır?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, yumurtalık kistlerinin yol açtığı şikayetleri gidermek ve bireyin yaşam kalitesini iyileştirmek amacıyla yapılır.

Yumurtalık Kistleri Ameliyatsız Tedavi Edilebilir Mi?

Bazı yumurtalık kistleri ameliyatsız tedavi edilebilir. Küçük ve herhangi bir şikayete sebep olmayan kistlerin düzenli olarak takip edilmesi yeterli olabilir. Belirti veren ancak riskli olmayan kistler için ise doktor, semptomatik tedavi kapsamında çeşitli ilaçlar reçete edebilir. Ancak yumurtalık kistleri kesin olarak yalnızca ameliyat ile tedavi edilebilir.

Hangi Yumurtalık Kistleri Ameliyat Edilmelidir?

Yumurtalık kistlerinin birden fazla türü bulunmaktadır. Ameliyat edilmesi gereken kistler arasında hastaya göre değişmekle beraber çikolata kistleri, büyük basit kistler ve dermoid kistler vs… bulunmaktadır. Bu yüzden kapalı yumurtalık kisti ameliyatı ile alınmaları gerekli olabilmektedir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatının Avantajları Nelerdir?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatının avantajları arasında şunlar yer alır:

• Küçük cerrahi kesiler ile yapılır. Bu yüzden ameliyat sonrasında kayda değer bir iz oluşumu görülmez.
  • Ameliyat sonrası ağrı ve rahatsızlık şikayeti daha azdır.
  • Küçük kesilerle yapıldığı için çabuk iyileşir, aynı zamanda ameliyat sonrası enfeksiyon riski düşüktür.
  • Hastalar çok daha kısa bir süre içerisinde günlük yaşamlarına dönebilirler.

Laparoskopik yumurtalık kisti ameliyatının avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatının süresi 30 dakika ile 2,5 saat arasında değişiklik gösterebilir. Doktorunuz size özel bir operasyon planlaması hazırladıktan sonra laparoskopik yumurtalık kisti ameliyatının süresi hakkında detaylı bir bilgilendirme yapacaktır.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı sırasında ilk olarak hastaya genel anestezi işlemi uygulanır. Ardından ise hastanın karın bölgesine birkaç adet, boyutları 1 santimetreden bile küçük olan kesiler uygulanır. Bu kesilerden birinden yumurtalıklara, bölgeden anlık olarak görüntü alınmasını sağlayan özel bir kamera iletilir. Diğer kesilerden ise bölgeye cerrahi araçlar yönlendirilir. Böylece anlık olarak alınan görüntüler sayesinde yumurtalık kistleri tespit edilir ve bölgeden alınırlar. Açılan kesilerin kapatılması ile birlikte ameliyat son bulur.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Sonrası Kanama Olur Mu?

Kapalı yumurtalık kistine bağlı olarak lekelenme tarzı, hafif kanamaların meydana gelmesi mümkündür. Bu kanamalar genellikle ameliyattan birkaç gün sonra kendi kendine, tamamen kesilecektir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Sonrası İyileşme Kaç Gün Sürer?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı sonrası hastalar genellikle 3 ila 4 gün sonra kademeli bir şekilde günlük yaşantılarına dönüş yapabilirler. Ancak iyileşme süreçleri tamamlanana kadar ağır işler yapmamaları, denize veya havuza girmemeleri, ilaçlarını düzenli olarak kullanmaları ve ameliyat bölgelerinin hijyenine dikkat etmeleri gerekmektedir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Sonrası İz Kalır Mı?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı sırasında karın bölgesine uygulanan kesiler oldukça küçüktür. Bu yüzden ameliyat sonrasında, ideal bir iyileşme süreci geçiren hastaların izleri neredeyse tamamen iyileşmektedir.

Ankara Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Fiyatları

Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı fiyatları, operasyonun detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.