Kapalı Rahim Ameliyatı Ankara

Kapalı rahim ameliyatı Ankara, rahim içerisinde meydana gelen kitleleri almak, rahimle alakalı sağlık sorunlarını tedavi etmek, rahmin tamamını veya bir kısmını cerrahi olarak almak gibi amaçlarla yapılan operasyondur. Laparoskopik rahim ameliyatı olarak da bilinen operasyon, günümüzde pek çok kadın hastalığının tedavisinde aktif olarak tercih edilmektedir.

Yazımızın devamında ‘’Kapalı rahim ameliyatı nasıl yapılır?’’, ‘’Kapalı rahim ameliyatı ne kadar sürer?’’, ‘’Kapalı rahim ameliyatının avantajları nelerdir?’’ ve ‘’Laparoskopik rahim ameliyatı hangi durumlarda yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara kapalı rahim ameliyatı hakkında detaylı bilgi için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Kapalı Rahim Ameliyatı Nedir?

Kapalı rahim ameliyatı, laparoskop adı verilen özel bir araç ile yapılan ve rahmi ilgilendiren kadın hastalıklarının tedavi edilmesi amacıyla gerçekleştirilen bir operasyondur. Laparoskopik rahim ameliyatı olarak da bilinir. Bu operasyon sırasında doktor, karın bölgesine son derece küçük kesiler uygulanır. Bu kesiler yolu ile rahim bölgesine küçük bir kamera iletilir. Böylece kameradan gelen anlık görüntüler ile rahmi ilgilendiren hastalıkları, büyük cerrahi kesilere gerek kalmadan tedavi etmek mümkün olur.

Laparoskopik Rahim Ameliyatı Nedir?

Laparoskopik rahim ameliyatı, iyileşme süreci abdominal (açık ameliyatlara) operasyonlara kıyasla daha hızlı olan bir rahim ameliyatı tekniğidir. Laparoskopik rahim ameliyatı sayesinde miyom ve çikolata kisti gibi kitleleri kapalı cerrahi ile tedavi etmek mümkün olmaktadır.

Kapalı Rahim Ameliyatı Neden Yapılır?

Kapalı rahim ameliyatı şu gibi nedenlerden yapılabilir:

• Miyomları bulundukları bölgeden almak.
  • Endometriozisi ve endometriozis nedeniyle gelişen çikolata kistlerini tedavi etmek.
  • Rahim kanserini tedavi etmek.
  • Rahmin bir bölümünü veya tamamını cerrahi olarak almak.

Kapalı rahim ameliyatı bahsi geçen amaçlarla yapılabilmektedir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Kimlere Yapılır?

Kapalı rahim ameliyatı, rahminde anormal bir kitle bulunan (miyom, polip), endometriozis hastası olan veya rahim kanseri/kanser öncüsü lezyonu olan kadınlara uygulanabilir. Doktorunuz kapalı rahim ameliyatı öncesi ameliyata uygunluğunuzu detaylı olarak değerlendirecektir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Tehlikeli Mi?

Kapalı rahim ameliyatı tehlikeli bir operasyon olmasa da her cerrahi operasyon gibi bazı komplikasyonlara yol açabilir. Kapalı rahim ameliyatına bağlı olarak gelişebilecek komplikasyonlar arasında kanama, enfeksiyon ve organ yaralanmaları yer alır. Bu konuda da cerrahın tecrübesi çok önemlidir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Ağrılı Mı?

Kapalı rahim ameliyatı genellikle genel anestezi altında yapılır, bu nedenle işlem sırasında ağrı hissedilmez. Ameliyat sonrası dönemde hafif kramp ve rahatsızlık olabilir, ancak bu durum genellikle kısa süre içinde geçer ve ağrı kesicilerle kontrol altına alınabilir. Kapalı rahim ameliyatı açık cerrahiye göre daha az ağrılı bir yöntemdir.

Kapalı Rahim Ameliyatının Avantajları Nelerdir?

Kapalı rahim ameliyatının birçok avantajı vardır:

• İyileşme süreci açık ameliyatlara kıyasla daha hızlıdır.
  • Enfeksiyon gelişme riski daha düşüktür.
  • Operasyon sonrasında ağrı ve rahatsızlık şikayeti daha azdır.
  • Operasyon sırasında açılan cerrahi kesiler oldukça küçüktür. Bu yüzden iz oluşumu sınırlıdır.
  • Hastane yatışı daha kısadır.
  • Hasta çok daha hızlı bir şekilde normal yaşamına dönebilir.

Laparoskopik rahim ameliyatının avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Kapalı rahim ameliyatı genellikle 1-2 saat arasında sürer. Ameliyatın süresi, yapılacak işlemin türüne ve kapsamına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Doktorunuz size özel bir tedavi planlaması hazırladıktan sonra laparoskopik rahim ameliyatının süresi hakkında kapsamlı bir bilgilendirmede bulunacaktır.

Kapalı Rahim Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı rahim ameliyatı, genel anestezi altında yapılan bir operasyondur. Yani hastalar cerrahi işlemler sırasında ağrı hissetmezler. Operasyon sırasında karın bölgesi antiseptik solüsyon ile temizlenir. Ardından ise bölgeye boyutları 1 cm civarında olan cerrahi kesiler uygulanır. Bu kesilerden bir tüp yardımı ile laparoskop kamerası rahme yönlendirilir. Böylece anlık olarak rahmi görüntülemek mümkün olur.

Operasyonun devamında rahim içi kitleler alınabilir, rahme müdahale edilebilir veya rahim alınabilir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Sonrası Kanama Olur Mu?

Kapalı rahim ameliyatı sonrası hafif vajinal kanamalar görülmesi mümkündür. Bu kanama birkaç gün içerisinde kendiliğinden sonlanacaktır. Ancak bireyler, şiddetli kanama dahilinde doktorlarını bilgilendirmelidirler.

Kapalı Rahim Ameliyatı Sonrası İyileşme Kaç Gün Sürer?

Kapalı rahim ameliyatı sonrası hastalar genellikle 1 gün boyunca hastanede misafir edilirler. Taburcu olan hastalar 3 ila 4 gün içerisinde, kademeli olarak günlük yaşamlarına dönebilirler. Ancak iyileşme süreçleri son bulana kadar karınlarındaki ameliyat bölgesine dikkat etmeleri, ağır işler yapmamaları ve reçete edilen ilaçları düzenli olarak kullanmaları gerekir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Sonrası İz Kalır Mı?

Kapalı rahim ameliyatı sırasında boyutları 0,4 cm ile 1 cm arasında değişen cerrahi kesiler açılır. Bu kesilerin boyutu, açık ameliyatlar sırasında 10 cm civarındadır. Yani laparoskopik rahim ameliyatında (kapalı rahim ameliyatında) kullanılan kesiler çok daha küçüktür. Bu yüzden de iz oluşumu, özellikle de ideal bir iyileşme süreci dahilinde oldukça sınırlıdır.

Ankara Kapalı Rahim Ameliyatı Fiyatları

Ankara kapalı rahim ameliyatı fiyatları, operasyonun detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.