Kadın Doğum Uzmanı Ankara

Kadın doğum uzmanı Ankara, kadın hastalıklarının teşhis ve tedavi süreçlerini yürüten, gebelik ve doğum alanında da uzmanlaşmış olan tıp doktorlarıdır. Kadın bedeni ile erkek bedenini birbirlerinden ayıran en önemli etmen, farklı üreme sistemi organlarına sahip olmalarıdır. Dişi üreme sistemi organları arasında, vulva, vajina, rahim ağzı, rahim ve yumurtalıklar gibi organlar bulunur. Bu organlar hem kadın bedeninin işleyişi hem de doğurganlığı için son derece büyük bir öneme sahiptirler. Bu yüzden dişi üreme sisteminde meydana gelen hastalıklar ihmal edilmemelidir.

Dişi üreme sistemini ilgilendiren hastalıklar genel olarak jinekolojik hatalıklar veya kadın hastalıkları olarak bilinirler. Bu hastalıkların tedavisi ile ilgilenen doktorlar ise kadın doğum uzmanı, jinekolog veya kadın doktoru olarak bilinirler. Yazımızın devamında ‘’Kadın doğum uzmanı muayenesi ne kadar sürer?’’, ‘’Kadın doğum uzmanı muayeneleri nasıl yapılır?’’, ‘’Kadın doğum uzmanları hangi hastalıkları tedavi eder?’’ ve ‘’Rutin kadın doğum uzmanı muayeneleri ne sıklıkla yapılmalıdır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara kadın doğum uzmanı tedavileri hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Kadın Doğum Uzmanı Kimdir?

Kadın doğum uzmanı, kadın hastalıkları ve doğum alanında uzmanlaşmış olan tıp doktorudur. Halk arasında kadın doktoru, tıp dilinde ise jinekolog olarak bilinir. Kadın doğum uzmanları, kadın hastalıklarını teşhis etmek amacıyla; HSG, kolposkopi, histeroskopi ve laparoskopi gibi uygulamalara başvurabilirler. Teşhis ettikleri hastalıklara yönelik medikal veya cerrahi tedaviler gerçekleştirebilirler.

Kadın Doğum Uzmanı Hangi Hastalıkları Tedavi Eder?

Kadın doğum uzmanları şu gibi hastalıkları tedavi edebilirler:

• Rahimde yer alan miyom ve polip gibi kitleler.
  • Yumurtalık kistleri.
  • Çikolata kistleri ve endometriozis hastalığı.
  • Vajinal enfeksiyonlar (vajinal akıntı ve kaşıntı).
  • İdrar yolu enfeksiyonları.
  • Rahim ağzı kanseri, rahim kanseri, vajiina kanseri ve yumurtalık kanseri gibi kadın kanserleri.
  • Dış gebelik.
  • Rahim sarkması.
  • İdrar kaçırma.
  • Adet düzensizliği.
  • Polikistik over sendromu.
  • İdrar kesesi sarkması.
  • HPV enfeksiyonları ve genital siğiller.
  • Adet düzensizliği.
  • Gebelik şekeri.

Kadın doğum uzmanları, kadın sağlığını tehdit eden tüm hastalıklara yönelik teşhis ve tedavi uygulamaları gerçekleştirebilirler.

Kadın Doğum Uzmanı Hangi Uygulamaları Yapar?

Kadın doğum uzmanları şu gibi uygulamaları gerçekleştirebilirler:

• Tanısal laparoskopi ve laparoskopi ameliyatları (kapalı miyom ameliyatı, kapalı rahim alma ameliyatı vb.).
  • Kolposkopi uygulaması.
  • Tanısal histeroskopi ve operatif histeroskopi.
  • Pap-smear testi.
  • Rahim biyopsisi
  • Jinekolojik onkoloji alanına ait teşhis ve tedaviye ait uygulamalar
  • Dört boyutlu ultrason.
  • Gebelik takibi ve riskli gebelik takibi.
  • Sezaryen doğum ve normal doğum gibi doğum uygulamaları.
  • Vajinoplasti, labioplasti ve monsplasti gibi genital estetik operasyonları.

Kadın doğum uzmanları bunlara ek olarak kadın hastalıklarını teşhis ve tedavi etmek amacıyla pek çok uygulamaya başvurabilirler.

Rutin Kadın Doğum Uzmanı Kontrolleri Neden Önemli?

Rutin kadın doğum uzmanı kontrolleri, kadın sağlığını tehdit eden potansiyel hastalıkların önlenebilmesi, nedeni bilinmeyen şikayetlerin araştırılması ve belirti vermeden ilerleyen hastalıkların teşhis edilmesi için çok önemlidir. Pek çok kadın hastalığı ve kadın kanseri, erken dönemlerinde herhangi bir belirtiye neden olmadan var olurlar. Bu da hastanın herhangi bir rahatsızlıktan şüphelenip doktora gitmesini, dolayısıyla da ilgili hastalıkların erkenden teşhis edilmesini önler. Rutin kadın doğum uzmanı kontrolleri sayesinde bu hastalıklar erkenden teşhis edilebilir ve gerekli müdahalelere vakit kaybedilmeden başlanabilir. Bu yüzden rutin jinekolog muayeneleri aksatılmamalıdır.

Rutin Kadın Doğum Uzmanı Kontrolleri Ne Sıklıkla Yapılmalı?

Herhangi jinekolojik problemi olmayan kadınlar için rutin kadın doğum uzmanı kontrolleri 12 ayda bir tekrarlanmalıdır. Ergenlik döneminden itibaren her yaştan kadına, yılda en az bir defa rutin jinekoloji muayenelerine katılmaları önerilir. Özellikle de birey, çeşitli kadın hastalıkları için risk grubunda bulunuyorsa bu muayeneler ihmal edilmemelidir.

Kadın Doğum Uzmanı Muayeneleri Ağrılı Mı?

Jinekoloji muayeneleri genellikle ağrısızdır. Eğer muayene sırasında potansiyel olarak hastanın ağrı veya rahatsızlık duyacağı bir işleme başvurulacaksa doktor, uygulama öncesinde çeşitli anestezi tekniklerine başvurabilir. Böylece uygulamanın hasta için konforlu geçmesi sağlanabilir.

Kadın Doğum Uzmanı Muayeneleri Ne Kadar Sürer?

Kadın doğum uzmanı muayeneleri genellikle 10 ila 15 dakika sürer. Ancak muayeneye eşlik eden bazı işlemler muayene sürecinin uzamasına neden olabilir.

Kadın Doğum Uzmanı Muayeneleri Nasıl Yapılır?

Kadın doğum uzmanı muayenesi sırasında doktor hastası ile tanışır. Hastasının şikayetlerini dinler ve sağlık geçmişini inceler. Daha sonra ise şikayetlerin nedenini öğrenmeye yönelik sorular sorabilir, fiziksel muayeneler gerçekleştirebilir. Eğer ihtiyaç duyuluyorsa farklı teşhis veya inceleme uygulamalarına da başvurabilir. Tanılama süreci son bulduktan sonra ise elde ettiği veriler doğrultusunda hastasını tedavi seçenekleri hakkında bilgilendirir.

Ankara Kadın Doğum Uzmanı Fiyatları

Ankara kadın doğum uzmanı muayene ücreti, muayenenin detaylarına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.