İdrar Kaçırma Tedavisi Ankara

İdrar kaçırma tedavisi Ankara, idrar kaçırma sorununu gidermek amacıyla yapılan medikal veya cerrahi temelli tedavilerdir. Pelvik bölgede yer alan organ ve dokular; doğum, hormonal değişimler ve ilerleyen yaşa bağlı olarak yıpranabilirler. Buna bağlı olarak da idrar kaçırma sorunu ortaya çıkabilir.

İdrar kaçırma, kadınlarda görece sık rastlanan bir sorundur. Özellikle de birden fazla normal doğum yapmış olan kadınlar, diyabet hastaları ve menopoza girmiş olan kadınlar idrar kaçırma sorunu için risk grubunda yer almaktadır. Yazımızın devamında ‘’İdrar kaçırma tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’İdrar kaçırma tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’İdrar kaçırma neden olur?’’ ve ‘’İdrar kaçırma tipleri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara idrar kaçırma tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

İdrar Kaçırma Nedir?

İdrar kaçırma, bireyin mesane kontrolünü yitirmesi ve istemsiz bir şekilde idrar kaçırmasıyla karakterize olan bir sağlık sorunudur. İdrar kaçırma hem ülkemizde hem de dünyanın geri kalanında, yetişkin kadınların en sık deneyimlediği sorunlardan biridir. Bu durum, hafif sızıntılardan, ani ve yoğun idrar kaçırmaya kadar değişebilir. İdrar kaçırma, sosyal ve hijyenik sorunlara yol açarak, kişinin yaşam kalitesini olumsuz etkiler.

İdrar Kaçırma Neden Olur?

İdrar kaçırma, çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilir. Bunlar arasında:

• Pelvik taban kaslarının zayıflaması ve yıpranması.
  • Zorlu ve çoğul vajinal doğumlar.
  • Hormon değişimleri.
  • Diyabet hastalığı.
  • Sinir hasarı.
  • İlerleyen yaş.

Kadınlarda idrar kaçırma nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

İdrar Kaçırma Tipleri Nelerdir?

İdrar kaçırmanın birkaç farklı tipi vardır:

• Stres Tipi İdrar Kaçırma: Genellikle pelvik taban kaslarının zayıflaması nedeniyle ortaya çıkar. Ani hareketler sırasında, şiddetli bir şekilde hapşırırken, gülerken veya spor yaparken bireyin idrar kaçırmasına neden olabilir. Yetişkin kadınlarda idrar kaçırma sorunun en sık rastlanılan türüdür.
  • Sıkışma Tipi İdrar Kaçırma: Bireyin aniden tuvalete çıkma ihtiyacı duymasına neden olan idrar kaçırma tipidir. Urge tipi idrar kaçırma olarak da bilinmektedir.
  • Taşma Tipi İdrar Kaçırma: Mesane kapasitesinin aşılması ile birlikte aniden gelişen idrar kaçırma tipidir.
  • Miks Tip İdrar Kaçırma: Farklı idrar kaçırma türlerinin birlikte görüldüğü bir idrar kaçırma tipidir. Mesela miks tip idrar kaçırma sorununa sahip olan bir bireyde hem stres tipi ve hem de sıkışma tipi idrar kaçırma görülebilir.

İdrar kaçırma çeşitleri bu şekilde sıralanabilir.

İdrar Kaçırma Kimlerde Görülür?

İdrar kaçırma, her yaştan kadında görülebilir. Bununla birlikte şu gruplarda yer alan kişiler, idrar kaçırma sorunu için daha büyük bir risk altında olabilirler:

• Birden fazla normal doğum yapmış olan kadınlar.
  • Pelvik bölgelerini ilgilendiren bir cerrahi operasyon geçirmiş olan kadınlar.
  • Menopoz sonrası dönemde olan kadınlar.
  • Kronik öksürük ve kronik kabızlık gibi sorunlara sahip olan kadınlar.
  • Diyabet hastası olan kadınlar.
  • Kronik idrar yolu enfeksiyonu sorunu yaşayan kadınlar.

İdrar kaçırma için risk grupları bu şekilde sıralanabilir.

İdrar Kaçırmanın Bitkisel Tedavisi Var Mı?

İdrar kaçırma sorunun bitkisel bir tedavisi bulunmamaktadır. Bitkisel çaylar veya kürler, belli başlı hastalık semptomlarının giderilmesine yardımcı olsalar da hiçbir zaman bilimsel tıbbi tedavinin yerini tutamazlar. Bu yüzden idrar kaçırma sorunu için mutlaka bir jinekoloji hekimine başvurulması gerekir.

Kadınlar İdrar Kaçırma Sorunu İçin Hangi Bölüme Gitmeli?

Kadınlar idrar kaçırma sorunu, Kadın Hastalıkları ve Doğum alanında hizmet veren, jinekoloji doktorları tarafından tedavi edilmektedir.

Kadınlarda İdrar Kaçırma Kendi Kendine Geçer Mi?

İdrar kaçırma özellikle de hafif ve ilerlememiş olan vakalarda, birtakım yaşam tarzı değişiklikleri ve pelvik taban bölgesini güçlendiren egzersizler ile gerileyebilir. Bununla birlikte ilerlemiş olan vakalarda, şikayetlerin giderilebilmesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilebilmesi için tıbbi tedaviye ihtiyaç duyulur.

İdrar Kaçırma Tedavisi Ne Kadar Sürer?

İdrar kaçırma tedavisinin süresi, idrar kaçırma sorunun nedenlerine ve tedavi sırasında kullanılan uygulamanın türüne göre değişiklik gösterebilir. Egzersiz, ilaç kullanımı ve yaşam tarzı değişimleriyle yapılan tedaviler genellikle uzun vadede etkilerini gösterirler. Cerrahi ile yapılan tedaviler ise çok daha çabuk sonlanır ve daha çabuk sonuç verirler.

İdrar Kaçırma Tedavisi Nasıl Yapılır?

İdrar kaçırma tedavisi, idrar kaçırma sorunun türüne ve şiddetine göre farklı yöntemlerle yapılabilir. Hafif ve orta ölçekli idrar kaçırma vakalarında, hastanın çeşitli yaşam tarzı değişiklikleri yapması, pelvik tabanını güçlendirecek egzersizler yapması ve doktorun tedavi süreci ile alakalı vermiş olduğu önerilere uyması yeterli olabilir. Ancak ilerleyen vakalarda cerrahi tedaviye ihtiyaç duyulabilir.

Sıkışma tipi yani tuvalete yetişememe ile ortaya çıkan idrar kaçırma tipleri sıklıkla ilaç ve yaşam şekli düzenlenmesiyle tedavi edilebilirken, stres tipi yani öksürmekle, hapşırmakla, gülmekle, ıkınmakla ortaya çıkan idrar kaçırma tiplerinde egzersiz dışında cerrahi tedavi gerekmektedir. Genel olarak idrar kaçırma ameliyatı olarak isimlendirilen bu uygulamalar arasında Sling ameliyatları olarak da bilinen mini-sling, TVT ameliyatı ve TOT ameliyatı yer almaktadır. Bu operasyonlar sayesinde mesane boynu ve üretra desteklenebilir ve idrar kaçırma sorunu ortadan kaldırılabilir. Bahsi geçen operasyonlar genellikle genel anestezi altında yapılırlar. Yani hastalar ameliyat sırasında ağrı veya rahatsızlık hissi deneyimlemezler.

İdrar Kaçırma Tedavisi Sonrası İdrar Kaçırma Tekrarlar Mı?

İdrar kaçırma tedavisi sonrası idrar kaçırma sorunun tekrarlama riski vardır. Ancak bu riskin büyüklüğü, tedavinin hangi uygulamayla yapıldığına ve hastanın tedavi süresince (ve sonrasında) doktorun tavsiyelerine ne kadar uyduğuna göre değişiklik gösterebilir.

Ankara İdrar Kaçırma Tedavisi Fiyatları

Ankara idrar kaçırma tedavisi fiyatları, tedavinin hangi yöntemle yapıldığına ve benzer detaylara göre kişiden kişiye değişebilir.