HPV – Genital Siğil Tedavisi Ankara

Genital siğil tedavisi Ankara, HPV’nin bazı türleri sebebiyle genital bölgede oluşan kondilom isimli yapıları tedavi etmek için yapılır. HPV, genellikle cinsel yolla bulaşan ve oldukça yaygın olan bir virüstür. Bu virüsün bazı türleri anüs, vajina ve penis gibi cinsel bölgelerde, şekil olarak karnabaharı andıran siğillere yol açmaktadır. Bu siğiller günümüzde çeşitli uygulamalar ile, cilt yüzeyine zarar vermeden tedavi edilebilmektedir.

Yazımızın devamında ‘’HPV tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Genital siğil tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Genital siğiller kendi kendine geçer mi?’’ ve ‘’Genital siğil tedavisi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara genital siğil tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Genital Siğil Tedavisi Nedir?

Genital siğil tedavisi, genital bölgede HPV enfeksiyonları nedeniyle oluşan kondilomların ortadan kaldırılması için yapılan tedavilerdir. Genital siğiller, tedavi edilmedikleri takdirde genital bölgede hoş olmayan bir görünüme, kanamalara, ağrıya ve cinsel aktiviteler sırasında rahatsızlığa neden olabilirler.

Genital Siğil Tedavisi Neden Yapılır?

Genital siğil tedavisi şu gibi nedenlerle yapılır:

• Bölgenin estetik görünümünü iyileştirmek.
  • Siğillerin yol açtığı rahatsızlık hissini ortadan kaldırmak.
  • Siğillerin bulaşma riskini azaltmak.

Genital siğil tedavisinin amaçları bu şekilde sıralanabilir.

HPV Tedavisi Nedir?

HPV tedavisi, HPV enfeksiyonun neden olduğu siğilleri tedavi etmek ve HPV’nin tehlikeli türlerine bağlı gelişebilecek sağlık risklerini takip etmek amacıyla yapılan tedavidir.

HPV Tedavisi Neden Yapılır?

HPV’nin bazı türleri genital siğillere bazı türleri ise rahim ağzı kanseri gibi tehlikeli hastalıklara neden olabilmektedir. HPV tedavisi kapsamında, eğer hastada genital siğil (kondilom) bulunuyorsa bu siğilleri tedavi etmek amacıyla çeşitli uygulamalar gerçekleştirilebilir.

Eğer hasta, HPV’nin tehlikeli bir türüne (HPV 16, HPV18 vb.) sahipse rahim ağzı kanseri gibi hastalıklar açısından risk altında olabilir. Bu durumda HPV tedavisi kapsamında Kolposkopi uygulamasına başvurulması gerekmektedir. Böylece ciddi bir risk durumunda erkenden önleme ve tedavi uygulamalarına başvurulabilir.

Kolposkopi uygulaması hakkında detaylı bilgi için sitemizde yer alan Kolposkopi isimli içeriği inceleyebilirsiniz.

Genital Siğil Belirtileri Nelerdir?

Genital siğiller, genellikle vulva ve çevresinde, peniste ve anüs çevresinde görülürler. Ten renginde olabilen bu siğiller, kümelenmiş halde veya tekil olarak bulunabilirler. Görünüş olarak karnabahara benzerler ve şu gibi şikayetlere yol açabilirler:

• Kıyafetlere sürtünme durumunda ağrı ve kanama.
  • Cinsel birliktelik sırasında ağrı.
  • Gential bölgede hoş olmayan bir görünüm.

Genital siğil belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Genital Siğiller Tehlikeli Mi?

Genital siğiller genellikle zararsızdırlar ancak yol açtıkları şikayetler ile hastanın yaşam kalitesini düşürebilirler. Bununla birlikte HPV’nin bazı türleri rahim ağzı kanserine kaynaklık edebilmeleri nedeniyle oldukça tehlikelidirler. Bu yüzden genital siğillere sahip olan bireyler, diğer HPV türlerine sahip olup olmadıklarını öğrenmek için mutlaka doktorlarına danışmalıdırlar.

Genital Siğil Tedavisi İçin Hangi Bölüme Gidilmeli?

Genital siğil ve HPV tedavisi için kadın hastalıkları ve doğum bölümüne başvurulmalıdır. Jinekoloji hekimleri genital siğilleri tedavi edebilir, HPV testi yapabilir ve tehlikeli HPV türlerine sahip olan bireyler için düzenli kontrol ve takip uygulamaları başlatabilirler.

HPV Tedavisi Ne Kadar Sürer?

HPV’nin tehlikeli türlerine sahip olan bireylere uygulanan tedavi ve takip uygulamaları, HPV vücuttan temizlenene veya riskler ortadan kalkana kadar devam eder. HPV, çoğu zaman 2 yıl içerisinde vücuttan temizlenir. Temizlenmediği durumlarda ise ilerleyen yıllarda rahim ağzı kanseri gibi hastalıklara yol açabilir. Bu yüzden HPV pozitif olan bireylerin düzenli doktor kontrollerini aksatmamaları gerekir.

HPV Tedavisi Nasıl Yapılır?

HPV tedavisi kapsamında genital siğilleri tedavi etmek için trikloroasetik asitle destrüksiyon, lazer uygulamaları, topikal kremler ve kriyoterapi, cerrahi eksizyon gibi işlemler kullanılabilmektedir. Riskli HPV türlerine sahip olan bireylerin ise Kolposkopik değerlendirme ile rahim ağızları incelenir ve gerek duyulursa kolposkopik biyopsi alınarak tanı konulur.

Genital Siğil Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Topikal kremlerle yapılan genital siğil tedavisi genellikle birkaç hafta kadar sürer. Lazer tedavisi, cerrahi tedavi ve kriyoterapi gibi uygulamalar ise dakikalar içerisinde tamamlanırlar.

Genital Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Genital siğil tedavisi kapsamında birden farklı uygulamaya başvurulabilir. Bu uygulamalar arasında, siğilin trikloroasetik asit ile destrüksiyonu, cilde düzenli olarak sürülmesi gereken topikal kremler, lazer tedavileri ve siğil dondurma (kriyoterapi) gibi tedavileri bulunmaktadır. Genital siğiller, cerrahi işlemlerle de cilt yüzeyinden alınabilmektedirler.

Lazerle Genital Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lazerle genital siğil tedavisi sayesinde lazer ışınları kullanarak genital siğilleri yakmak mümkün olur. Lazer ışınlarının sahip olduğu ısı enerjisi siğilleri kurutabilir ve cilt yüzeyinden ayrılmalarını sağlayabilir.

Kriyoterapi ile Genital Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kriyoterapi, genital siğillerin sıvı nitrojen ile dondurularak yok edilmesiyle yapılır. Bu yöntem, sayesinde siğiller dondurulur ve yaşamsal faaliyetlerini yitirerek cilt yüzeyinden ayrılırlar.

Genital Siğil Tedavisi Sonrası Siğiller Tekrarlar Mı?

Genital siğil tedavisi sonrası siğiller tekrar edebilir. Genital siğil tedavisi ile yalnızca cilt yüzeyindeki siğiller temizlenir, HPV virüsü ortadan kaldırılmaz. Bununla birlikte HPV virüsü genellikle 2 yıl içerisinde, vücuttan kendi kendine temizlenir.

Ankara Genital Siğil Tedavisi Fiyatları

Ankara genital siğil tedavisi fiyatları, tedavinin hangi uygulamayla yapıldığına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.