Histeroskopi Ankara

Histeroskopi Ankara, rahmi ilgilendiren hastalıkları ve anormallikleri tespit etmek; gerektiğinde ise bu hastalıkları kapalı cerrahi ile tedavi etmek amacıyla yapılan uygulamadır. Histeroskopi uygulamasının iki türü bulunmaktadır. Bunlardan ilki hastalıkları araştırmak ve şikayetlerin nedenlerini tespit etmek için yapılan ofis histeroskopidir. Diğeri ise polip ve miyom gibi kitleleri almak, rahim içi yapışıklıkları ve benzer anormallikleri tedavi etmek için yapılan operatif histeroskopidir.

Yazımızın devamında ‘’Ofis histeroskopi neden yapılır?’’, ‘’Operatif histeroskopi neden yapılır?’’, ‘’Histeroskopi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ ve ‘’Histeroskopinin avantajları nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara histeroskopi uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Histeroskopi Nedir?

Histeroskopi, rahim içini görüntülemek ve değerlendirmek amacıyla kullanılan bir tanı ve tedavi yöntemidir. Bu işlem, histeroskop adı verilen özel bir araçla yapılmaktadır. Histeroskop kamerası, uygulama sırasında bir tüp yardımı ile vajinadan servikse, oradan ise rahim içine iletilmektedir. Böylece rahmi ilgilendiren anormallikleri tespit etmek ve gerektiğinde kapalı cerrahi yöntemlerle ilgili anormalliklere müdahale etmek mümkün olmaktadır.

Ofis Histeroskopi Nedir?

Ofis histeroskopi, hastane veya ameliyathane ortamına gerek kalmadan, muayenehane koşullarında yapılan bir histeroskopi türüdür. Bu uygulama tanısal amaçlı yapılır ve genellikle lokal anestezi altında gerçekleştirilir. Ofis histeroskopi, kısa sürede tamamlanır ve hastalar işlem sonrası günlük aktivitelerine dönüş yapabilirler.

Operatif Histeroskopi Nedir?

Operatif histeroskopi, rahim içindeki anormalliklerin tedavi edilmesi amacıyla yapılan cerrahi bir işlemdir. Polipler ve miyom gibi rahim içi kitleler bu uygulama ile kolay bir şekilde tedavi edilebilir. Aynı zamanda operatif histeroskopi ile başka bir yöntemle alınamayan spiraller çıkarılabilir ve rahim içi yapışıklıklar giderilebilir.

Histeroskopi Neden Yapılır?

Histeroskopi şu gibi amaçlar doğrultusunda yapılabilmektedir:

• Anormal rahim kanamalarının nedenini araştırmak.
  • Rahim içi polipleri veya miyomları tespit etmek, gerekli görülürse kapalı cerrahi ile bu kitleleri almak.
  • Rahim içi yapışıklıkları tespit etmek ve tedavi etmek.
  • Doğumsal rahim anomalilerini teşhis etmek.
  • Kısırlığın ve tekrarlayan düşüklerin nedenlerini araştırmak.
  • Anormal vajinal kanamaların nedenlerini araştırmak.

Histeroskopi bu gibi amaçlarla yapılabilmektedir.

Histeroskopi Kimlere Yapılır?

Histeroskopi, anormal rahim kanaması, kısırlık veya tekrarlayan düşükler gibi sorunları olan kadınlara yapılmaktadır. Ayrıca, servikal poliplere ve miyomlara sahip olan bireylere de bu kitleleri incelemek veya tedavi etmek amacıyla histeroskopi yapılabilir.

Histeroskopi Tehlikeli Mi?

Histeroskopi jinekoloji alanında gerçekleştirilen en modern ve güvenli uygulamalardan biridir. Bununla birlikte özellikle de operatif histeroskopinin her cerrahi tedavi gibi bazı riskleri bulunmaktadır. Bu riskler arasında enfeksiyon, kanama ve ağrı gibi komplikasyonlar bulunmaktadır.

Histeroskopi Ameliyatının Avantajları Nelerdir?

Histeroskopi ameliyatının avantajları şunlardır:

• Minimal invaziv bir yöntemdir, büyük cerrahi kesiler gerektirmez. Vajina içerisinden yapıldığı için görünür bir bölgede (abdominal ameliyatlarda olduğu gibi) iz kalmasına neden olmaz.
  • İyileşme süreci oldukça hızlıdır.
  • Genellikle hastane yatışı gerektirmez.
  • Hem tanısal hem de tedavi amacı ile kullanılabilir.

Histeroskopinin avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Histeroskopi Ne Kadar Sürer?

Ofis histeroskopi genellikle 10 ila 15 dakika kadar sürerken, operatif histeroskopi işlemi ise genelde 20 ila 30 dakika kadar sürmektedir. Bununla birlikte bahsi geçen süre, operatif histeroskopi sırasında yapılan müdahalenin kapsamına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir.

Histeroskopi Nasıl Yapılır?

Ofis histeroskopi genellikle lokal anestezi altında yapılmaktadır. Doktor, uygulama sırasında histeroskop kamerasını özel bir tüp kullanarak vajinadan rahme iletmektedir. Böylece rahimdeki anormallikleri incelemesi ve rahimle alakalı nedeni bilinmeyen şikayetleri araştırması mümkün olmaktadır.

Operatif histeroskopi ise yapılacak olan işlemlerin kapsamına göre lokal anestezi (bazı durumlarda sedasyon işlemi de lokal anesteziye eşlik edebilir) veya genel anestezi ile yapılabilir. Operatif histeroskopide de histeroskop kamerası rahim içerisine yönlendirilir, ancak bu işlemde kameraya ek olarak özel cerrahi araçlarda rahme iletilir. Böylece bölgedeki miyom ve polip gibi kitlelere müdahale edilmesi, rahim içi yapışıklıkların giderilmesi ve spiral gibi rahim içi araçların çıkarılması mümkün olur.

Histeroskopi Sonrası İyileşme Kaç Günde Olur?

Histeroskopi sonrası iyileşme süresi genellikle kısadır. Ofis histeroskopi sonrası hastalar aynı gün günlük aktivitelerine dönebilirler. Operatif histeroskopi sonrası ise iyileşme süresi birkaç gün ile bir hafta arasında değişebilir. Bu süre zarfında hafif kramplar ve vajinal lekelenme normaldir.

Histeroskopi Sonrası İz Kalır Mı?

Histeroskopi, vajina içerisinden yapılan bir operasyondur. Bu yüzden de histeroskopiye alternatif olarak gerçekleştirilen laparoskopik ve abdominal operasyonların aksine karın bölgesinde iz oluşumuna yol açmamaktadır.

Histeroskopi Sonrası Kaç Gün Cinsel İlişkiye Girilmemeli?

Histeroskopi sonrasında bir süre cinsel ilişkide bulunulmaması gerekir. Ofis histeroskopi sonrası 2 gün kadar, operatif histeroskopi sonrası ise yaklaşık 7 ila 10 kadar cinsel ilişkiye girilmemesi tavsiye edilmektedir.

Histeroskopi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Histeroskopi sonrası dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

• Eğer doktor operasyon sonrası için ilaç reçete etmişse bu ilaçlar düzenli olarak kullanılmalı.
  • Genital bölgenin hijyenine dikkat edilmeli.
  • Bir hafta kadar küvete, denize veya havuza girilmemeli.
  • Histeroskopi operasyonundan sonra birkaç gün boyunca ağır işler yapılmamalı.

Histeroskopi sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir.

Ankara Histeroskopi Fiyatları

Ankara histeroskopi fiyatları, uygulamanın türüne ve hangi amaçla yapıldığına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir.