Endometriozis Tedavisi Ankara

Endometriozis tedavisi Ankara, endometriozise bağlı gelişen şikayetleri gidermek, çikolata kisti oluşumunu önlemek ve varsa çikolata kistlerini tedavi etmek için yapılan uygulamalardır. Rahim duvarı veya endometrium olarak bilinen rahim iç astarı, bazı kadınlarda yapısal bozukluklar veya hormon bozukluğu gibi etmenler nedeniyle rahim dışı bir bölgede bulunabilir. Endometriozis olarak isimlendirilen bu rahatsızlık; şiddetli adet sancılarına, ağrılı cinsel birlikteliklere, gebe kalmakta güçlüğe ve endometrioma (çikolata kisti) oluşumuna neden olabilir. Bu yüzden tedavisi ihmal edilmemelidir.

Yazımızın devamında ‘’Endometriozis tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Endometriozis tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Endometriozis tedavisi ameliyatla mı yapılır?’’ ve ‘’Endometriozisin bitkisel tedavisi var mı?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara endometriozis tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Endometriozis Nedir?

Endometriozis, rahmin iç tabakasını oluşturan endometrium dokusunun rahim dışında bulunması ile ortaya çıkan rahatsızlıktır. Bu doku, adet döngüsü kapsamında gerçekleşen hormonal değişikliklerle birlikte kalınlaşabilir, parçalanabilir ve kanamaya neden olabilir. Ancak, endometriozis hastalarında rahim dışında olduğu için vücuttan atılamaz ve bu da kist oluşumuna yol açabilir.

Endometriozis Neden Olur?

Endometriozisin nedeni kesin olarak bilinmemektedir. Bununla birlikte bağışıklık sistemi sorunları, hormon dengesizliği ve genetik etmenler endometriozise yol açabilmektedir. Aynı şekilde adet kanının fallop tüpleri yolu ile pelvik boşluğa akması olarak tarif edilebilen retrograd menstrüasyon da endometriozise sebep olabilmektedir. Doktorunuz teşhis sürecinde endometriozisin nedenlerini araştırmaya yönelik çeşitli tanılama uygulamalarına başvurabilir.

Endometriozis Belirtileri Nelerdir?

Endometriozis belirtileri kişiden kişiye farklılık gösterebilir, ancak yaygın belirtiler şunlardır:

• Şiddetli adet sancıları (dismenore).
  • Adet dönemleri dışında pelvik ağrı.
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı (disparöni).
  • İshal, kabızlık veya ağrılı bağırsak hareketleri.
  • Adet dönemlerinde yoğun kanama.
  • Kısırlık, gebe kalmakta güçlük.

Endometriozis belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Belirtilerin şiddeti rahatsızlığın ilerleme durumuna göre değişebilmektedir. Bu belirtileri deneyimleyen ve endometriozisten şüphelenen bireyler mutlaka bir kadın doğum doktoru ile görüşmelidirler.

Endometriozis Çikolata Kisti Yapar Mı?

Endometriozis çikolata kistlerinin (endometrioma) oluşmasına yol açabilir. Çikolata kistleri, yumurtalıklarda oluşan, içi koyu kahverengi sıvı dolu kistlerdir. Bu kistlere sahip olan tüm bireyler aynı zamanda endometriozis hastalarıdır. Ancak tüm endometriozis hastalarında çikolata kisti görülmeyebilir.

Endometriozis Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Tedavi edilmeyen endometriozis, zamanla daha ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir. Kronik pelvik ağrı, şiddetli adet sancıları ve cinsel ilişki sırasında ağrı, yaşam kalitesini ciddi şekilde düşürebilir. Tedavisi ihmal edilen endometriozis aynı zamanda bireyin gebe kalmakta güçlük çekmesine, yani kısırlığa (infertiliteye) neden olabilmektedir.

Endometriozis Tedavisi Var Mı?

Endometriozis günümüzde farklı uygulamalar ile tedavi edilebilir. Tedavi için tercih edilecek olan uygulama hastalığın ilerleme durumuna, yol açtığı şikayetlere, doktorun profesyonel önerisine ve hastanın taleplerine göre değişebilir. İlaç tedavisi ve cerrahi müdahale, endometriozis tedavisinde yaygın olarak kullanılan yöntemlerdir.

Endometriozis Bitkisel Tedavisi Var Mı?

Endometriozis, bireyin yaşam kalitesini ciddi ölçüde düşüren bir kadın hastalığıdır. Bu hastalığı, bitkisel içerikli kürlerle veya benzer ‘’alternatif tedaviler’’ ile tedavi etmek mümkün değildir. Endometriozisin kesin tedavisi yalnızca bir jinekoloji hekimi tarafından, bilimsel ve güvenilir tedavi uygulamaları ile sağlanabilir.

Endometriozis Tedavisi Ameliyatla Mı Yapılır?

Endometriozis tedavisinde cerrahi müdahale; medikal tedavinin yetersiz kaldığı, hastanın şikayetlerinin artış gösterdiği ve çikolata kistlerinin kısırlık sorununa yol açtığı durumlarda gerçekleştirilmektedir. Endometriozis ameliyatı sayesinde bahsi geçen sorunları kesin olarak ortadan kaldırmak ve hastanın yaşam kalitesini iyileştirmek mümkün olmaktadır.

Endometriozis Tehlikeli Mi?

Endometriozis, pelvik organlarda yapışıklığa neden olabilir, şiddetli adet sancılarına ve benzer şikayetlere yol açarak hastanın yaşam kalitesini ciddi ölçüde düşürebilir. Genellikle yaşamı tehdit edebilecek sorunlara yol açmasa da kısırlığa yol açabilmesi nedeniyle tehlikeli kabul edilir.

Endometriozis Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Endometriozis tedavisinin süresi, hastalığın şiddetine ve kullanılan tedavi yöntemine bağlı olarak değişebilir. İlaç tedavileri genellikle uzun süreli olarak devam eder. Cerrahi tedavi ise elbette daha hızlı sonuçlanır. Operasyon genellikle 1 saat içerisinde tamamlanmış olur.

Endometriozis Tedavisi Nasıl Yapılır?

Endometriozis tedavisi, hastanın belirtilerine ve hastalığın şiddetine göre özelleştirilir. İlaç tedavisi kapsamında ağrıyı azaltmak ve adet döngüsünü düzenlemek için kullanılan ilaçlar reçete edilir.

Cerrahi tedavi ise genellikle laparoskopik kapalı cerrahi tekniklere başvurularak yapılır. Bu operasyon kapsamında, karın bölgesine açılan son derece küçük cerrahi kesilerden ilgili bölgeye ulaşılır. Laparoskop kamerasından gelen anlık görüntüler ile endometriozise müdahale edilir. Böylece endometriozis kesin olarak tedavi edilmiş olur.

Derin İnfiltran Endometriozis Nedir?

Endometriotik nodüllerin dokuların derinlerinde yer alması olarak tanımlanmaktadır. Genel olarak dokuların 5 mm derinlerine infiltasyon derin endometriozis olarak kabul edilmektedir.

Derin infiltran endometriozis şu lokasyonlarda olabilir:

• Barsak endometriozisi
  • Mesane (idrar torbası) ve üreter (idrar yolları) endometriozisi
  • Rektovajinal endometriozis (barsak ile vajina arasında endometriozis nodülü)
  • Siyatik (siatik) sinir endometriozisi

Derin Endometriozis Nodülleri Ne Gibi Şikayetler Yapabilir?

• Şiddetli adet ağrısı, sancısı
  • Devamlı olan, artıp azalan kasık ağrıları
  • Cinsel ilişki sırasında şiddetli ağrı
  • İdrar yaparken kanama ve ağrı
  • Büyük abdest sırasında şiddetli ağrı, kronik kabızlık
  • Ağrıya sekonder kronik yorgunluk hali, depresif bulgular

Özellikle derin infiltran endometriozide şiddetli ağrıya yol açan endometriozis nodüllerinin ameliyat öncesi saptanması çok önemli bir konudur. Bu nodüllerin varlığında, ameliyatta sadece yumurtalık kistinin çıkartılması ağrıları tamamen geçirmede faydalı olmaz. Mutlaka yumurtalık kisti ile birlikte derin infiltan endometriozis nodullerinin de çıkartılması gerekmektedir.

Derin endometriozis nodullerinin çıkartılması önemli laparoskopik cerrahi tecrübe gerektirmektedir.

Endometriozis Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Endometriozis tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler, tedavinin detaylarına göre değişebilir. İlaç tedavisi gören hastaların ilaçlarını düzenli olarak kullanması, doktorlarının önerdiği süreden daha önce bırakmamaları gerekir. Cerrahi ile tedavi olan hastalar ise şu noktalara dikkat etmelidirler:

• Bir süre ağır işler yapmamalılar.
  • 1 ay boyunca denize veya havuza girmemeliler.
  • Operasyon sonrası için reçete edilmiş olan ilaçlarını düzenli olarak kullanmalılar.
  • Doktor kontrollerini aksatmamalılar.

Endometriozis ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir.

Ankara Endometriozis Tedavisi Fiyatları

Ankara endometriozis tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.