Dış Gebelik Tedavisi Ankara

Dış gebelik tedavisi Ankara, rahim dışı bir bölgede gelişen gebelikleri sonlandırmak ve dış gebeliğe bağlı gelişebilecek sağlık risklerini önlemek amacıyla yapılan tedavidir. Tıp dilinde ektopik gebelik olarak isimlendirilen dış gebeliğin sağlıklı bir doğumla sonlanma ihtimali yoktur. Rahim dışında gelişim gösteren embriyo, gelişim süreci boyunca bireyin dişi üreme sistemi organlarına zarar verebilir. Buna bağlı olarak da iç kanama ve kalıcı kısırlık gibi sorunlar gelişebilir. Bu yüzden dış gebelik, tedavisi ihmal edilmemesi gereken bir rahatsızlıktır.

Yazımızın devamında ‘’Dış gebelik tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Dış gebelik tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Dış gebelik tedavi edilmezse ne olur?’’ ve ‘’Dış gebelik kendi kendine sonlanır mı?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara dış gebelik tedavisi hakkında detaylı bilgi için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Dış Gebelik Nedir?

Dış gebelik, döllenmiş yumurtanın fallop tüpleri gibi rahim dışı bir bölgeye yerleşmesi sonucu oluşan anormal bir gebelik türüdür. Normalde döllenmiş yumurta, adet döngüsü kapsamında bir miktar kalınlaşmış olan rahim duvarına yerleşir ve burada gelişir. Ancak dış gebelikte, döllenmiş yumurta fallop tüpleri gibi anormal bir bölgede gelişim göstermeye başlayabilir.

Dış Gebelik Neden Olur?

Dış gebeliğin oluşumuna neden olan faktörler arasında şunlar yer alabilir:

• Fallop tüplerinde yapısal bozukluklar bulunması.
  • Fallop tüplerinde tıkanıklık veya hasar.
  • Dişi üreme sistemini ilgilendiren akut veya kronik enfeksiyonlar.
  • Hormon dengesizliği.
  • İlgili bölgeyle alakalı bir operasyon geçirmiş olmak.
  • İlerleyen yaş.
  • Sigara kullanımı.

Dış gebelik nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Dış Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Dış gebelik belirtileri, erken dönemlerde sağlıklı bir gebeliğe benzer belirtilere yol açabilir. Ancak gebelik ilerledikçe dış hamilelik belirtileri de şiddetlenecektir. Bu belirtiler arasında şunlar yer alır:

• Karın ve pelvik bölge ağrısı.
  • Lekelenme.
  • Baş dönmesi veya bayılma.
  • Mide bulantısı ve kusma.

Ektopik gebelik belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Bu belirtileri deneyimleyen bireyler mutlaka bir jinekoloji hekimi ile görüşmelidirler.

Dış Gebelikte Doğum Olur Mu?

Dış gebelikte, döllenmiş yumurta rahim dışında geliştiği için sağlıklı bir doğum mümkün değildir. Fallop tüpleri gibi bir bölgede yer alan embriyo, yalnızca belli bir miktarda gelişim gösterir. Sonrasında ise anne adayının sağlığını ve üreme yetisini tehdit eden, ciddi sorunlara sebep olmaya başlar. Bu yüzden de dış gebeliğin sağlıklı bir doğumla sonuçlanması mümkün değildir.

Dış Gebelik Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Tedavi edilmeyen dış gebelik, fallop tüpünün yırtılmasına ve iç kanamaya yol açabilir. Fallop tüplerinde, yumurtalıklarda ve rahim gibi organlarda dış gebeliğe bağlı gelişen hasarlar, bireyin ileride hamile kalma olasılığını ciddi ölçüde düşürerek kısırlığa neden olabilir. Bu yüzden dış gebelik şüphesi olan kadınlar mutlaka bir kadın doğum uzmanı ile görüşmelidirler.

Dış Gebelik Tedavisi Var Mı?

Dış gebelik tedavisi günümüzde özel jinekoloji uygulamaları ile tedavi edilebilmektedir. Tedavinin hangi yöntemle yapılacağına gebeliğin gelişim durumuna, hastanın tedaviden beklentilerine ve hastanın ihtiyaçlarına göre özel olarak karar verilir. Doktorunuz, en uygun tedavi seçeneğini seçmenize yardımcı olacaktır.

Dış Gebelik Kendi Kendine Sonlanır Mı?

Bazı kişilerde dış gebelik nadiren de olsa kendi kendine sonlanabilir. Ancak dış gebeliğin kendi kendine sonlanmışını beklemek son derece tehlikelidir. Daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi iç kanama ve kısırlık riskinin önlenebilmesi için tedavi çalışmalarına vakit kaybedilmeden başlanmalıdır.

Dış Gebelik Tehlikeli Mi?

Dış gebelik oldukça tehlikeli bir durumdur. Dış gebeliğe bağlı gelişme ihtimali olan iç kanama, bazı durumlarda bireyin yaşamını tehdit edebilecek düzeyde şiddetli olabilir. Bu yüzden de dış gebelik acil müdahale gerektirir.

Dış Gebelik Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Dış gebelik tedavisinin süresi, tedavi yöntemine ve hastanın operasyondan sonraki durumuna bağlı olarak değişebilir. Cerrahi ile yapılan tedaviler çok daha kısa sürelidir, kesin ve anlık sonuç verirler. Medikal tedaviler ise gebeliğin sonlanıp sonlanmamasına göre 30 ila 45 gün kadar sürebilir. Bu süreçte belli aralıklarla doktor kontrolleri gerçekleştirilebilir.

Dış Gebelik Tedavisi Nasıl Yapılır?

Dış gebelik tedavisinde iki ana yöntem kullanılır. Bunlar cerrahi tedavi ve özel ilaçlarla yapılan medikal tedavidir. İlaç tedavisi kapsamında hastaya reçete edilen ilaçlar doktorun önerdiği şekilde, düzenli olarak kullanılmalıdır. Bu ilaç, döllenmiş yumurtanın büyümesini durdurur ve vücut tarafından metabolize edilmesini sağlar. Cerrahi müdahalede ise laparoskopik yöntemle (kapalı cerrahi) dış gebelik sonlandırılabilir. Dış gebelik ameliyatı olarak da bilinen bu operasyon sayesinde dış gebeliğe dair dokular, bulundukları bölgeden alınırlar.

Dış Gebelik Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Dış gebelik tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler, tedavinin hangi yöntemle yapıldığına göre değişebilir. Medikal tedaviler sırasında doktorun önerilerine uymak ve düzenli takip muayenelerine katılmak çok önemlidir. Cerrahi tedaviler sonrasında ise belli bir süre ağır işler yapmamak, ameliyat bölgesinin hijyenine özen göstermek ve reçete edilen ilaçları düzenli olarak kullanmak gerekir.

Dış gebelik tedavisi sonrası yeniden hamile kalmak isteyen bireyler, olası risklerin belirlenebilmesi için Aile Planlaması ve Gebelik Takibi gibi uygulamalara başvurabilirler.

Ankara Dış Gebelik Tedavisi Fiyatları

Ankara dış gebelik tedavisi fiyatları, tedavinin hangi yöntemle yapıldığına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.